۱۳ فروردین ۱۴۰۳ - ۱۵:۰۸
کد خبر: 974998

سرپرست مدیریت جهاد کشاورزی شهرستان جوین گفت: بالغ‌بر ۵۰۰۰ هکتار از اراضی این شهرستان به کشت جو اختصاص یافته است.

کشت جو در۵ هزار هکتار از  اراضی جوین

به گزارش قدس خراسان، قاسمعلی نیک‌پسند در بازدید از مزارع گندم شهرستان با هدف بررسی وضعیت مبارزه با آفت سن گندم از مزارع غلات بخش حکم‌آباد شهرستان، اظهار کرد: شهرستان جوین به عنوان قطب تولید محصولات کشاورزی در تأمین امنیت غذایی نقش بسزایی دارد.

وی خاطرنشان کرد: بالغ‌بر ۹۲۰۰ هکتار از اراضی کشاورزی این شهرستان به کشت گندم و بالغ‌بر ۵۰۰۰ هکتار از اراضی نیز به کشت جو اختصاص یافته است.

سرپرست مدیریت جهاد کشاورزی شهرستان جوین با اشاره به اینکه با بازدیدها و اقدامات انجام شده همچون بازدید روزانه کارشناسان، برگزاری کارگاه‌های آموزشی، مانور خودرویی و... امیدواریم محصول گندم و جو بدون آفتی در سطح شهرستان تولید کنیم، افزود: روحانیت به عنوان ظرفیت خاصی در بین مردم نیز جایگاه ویژه‌ای در این اقدام دارد که باید از آنها به نحو احسنت استفاده کرد.

نیک‌پسند خاطرنشان کرد: پارسال شهرستان جوین به عنوان شهرستان نمونه در میزان سن زدگی گندم بشمار آمد و سن زدگی در شهرستان به زیر یک درصد رسید و امیدواریم با اقدامات انجام شده در امسال نیز میزان سن زدگی کمتر از پارسال باشد.

وی مبارزه با سن غلات را لازمه تولید گندم با کیفیت دانست و گفت: یکی از عوامل مؤثر در تولید بالای گندم، پایش و مبارزه با سن غلات، قبل از طغیان در مزارع کشاورزی است.

سرپرست مدیریت جهاد کشاورزی شهرستان جوین ضمن اشاره به اهمیت محصول گندم و استراتژیک بودن آن برای کشور گفت: طرح پایش، ردیابی و مبارزه با سن غلات باید قبل از طغیان در مزارع کشاورزی شهرستان انجام و عملیاتی شود.

وی ضمن اشاره به اهمیت و استراتژیک بودن محصول گندم برای کشور گفت: مبارزه همه جانبه و گسترده با آفت غلات، راه علاج این معضل بوده و در این خصوص فرهنگ مبارزه با آفت سن غلات ترویج شود.

نیک‌پسند عنوان کرد: استفاده از توان مسؤولین روستایی و همکاری کارشناسان پهنه هر روستا با شوراها و دهیاران می‌تواند بازوی توانای این مبارزه و از بین بردن کامل این آفت در مزارع باشد.

سرپرست مدیریت جهاد کشاورزی جوین اظهار کرد: با توجه به آموزش‌ها، کارگاه‌ها و اقداماتی که در جهت آگاه‌سازی کشاورزان در مورد سن غلات در شهرستان انجام شده برای مبارزه با این آفت به خوبی فرهنگ‌سازی شده و اکثریت کشاورزان در اوایل فصل سرما خودجوشانه نسبت به مبارزه و سمپاشی اقدام می‌کنند.

منبع: خبرگزاری ایسنا

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.