سخنگوی وزارت امور خارجه کشورمان در یادداشتی درباره جنایت‌های رژیم صهیونیستی علیه مردم غزه تصریح کرد: پدید آورندگان و حامیان رژیم جعلی صهیونیستی باید بدانند برخلاف میل آنان، پایان این جنگ نابرابر، آغاز فروپاشی ساختار نامشروع صهیونیستی است.

سخنگوی وزارت امور خارجه: پایان جنگ نابرابر، آغاز فروپاشی ساختار نامشروع رژیم صهیونیستی است

ناصر کنعانی، سخنگوی وزارت امور خارجه کشورمان در یادداشتی با عنوان "غزه؛ یکصد و هشتاد روز جنایت بی وقفه علیه بشریت"، با اشاره به جنایات رژیم صهونیستی علیه مردم مظلوم فلسطین تصریح کرد:  آنچه در شش ماه اخیر در باریکه خونین غزه رخ داده است، نمایه‌ای جدید و نفرت انگیز از عمق وحشیگری و درندگی این رژیم جعلی را در برابر دیدگان جهانیان قرار داده است.

متن یادداشت سخنگوی وزارت امور خارجه به شرح زیر است:

با نگاهی حتی گذرا به جنایات هفتاد و چند ساله رژیم نامشروع صهیونیستی که بی‌هیچ شائبه‌ای در سایه حمایت‌ها و پشتیبانی‌های همه جانبه رژیم‌های مدعی آمریکا و انگلیس در طی این سالها صورت گرفته است، عیان می‌شود که رفتارهای غیرانسانی و حذف خونین ساکنین سرزمین‌های اشغال شده، همواره بخشی از سیاست عملی این هویت تروریستی بوده است. 

پدیدآورندگان این هویت جعلی و تروریستی در قلب منطقه غرب آسیا، در عمل اجازه دادند که رژیم صهیونیستی از چنان درندگی و سبوعیتی برخوردار باشد که دیگران حتی جرأت نزدیک شدن و یا خیال تهدید و آزار آن را نداشته باشند. بر همین اساس، آنچه موجبات تداوم اشغالگری صهیونیست‌ها در این سال‌ها را فراهم نموده، اتخاذ استراتژی داعش گونه و انتشار وحشت و رعب در میان کشورهای منطقه و اعمال خشونت در بالاترین و غیراخلاقی‌ترین سطح آن نسبت به مردم بی‌گناه محصور در سرزمین‌های اشغالی بوده است.

با این وجود، آنچه در شش ماه اخیر در باریکه خونین غزه رخ داده است، نمایه‌ای جدید و نفرت انگیز از عمق وحشیگری و درندگی این رژیم جعلی را در برابر دیدگان جهانیان قرار داده است.

حجم اقدامات غیرانسانی و ضد بشری صورت گرفته در جنگ نابرابر غزه، رکوردی جدید در تاریخ جنایات رژیم صهیونیستی به ثبت رسانده و محدوده‌ای بسیار فراتر از تمامی خطوط قرمز و محدودیت‌های بین‌المللی ترسیم شده در جنگ‌ها و الزامات قانونی و اخلاقی و انسانی ناظر بر سرزمین‌های اشغال شده در جنگ و همچنین حقوق متصور برای غیرنظامیان را درنوردیده است. 

رژیم جعلی اسرائیل طی 6 ماه جنگ جاری علیه باریکه غزه، تحت حمایت دولت‌های آمریکا و انگلیس، به صورت هدفمند، غیر قابل باور و زننده‌ای، تمامی آنچه به عنوان حقوق بشر و ارزش‌های انسانی و اخلاقی از آن مستفاد می‌گردد را عملا به سُخره گرفته است. 

در کلکسیون هولناک جنایات صهیونیستها طی 6 ماه اخیر، از هدف قرار دادن و کشتار فجیع بیش از 9 هزار مادر و 14 هزار کودک تا ایجاد قحطی ساختگی و تهدید غیر انسانی بیش از یک و نیم میلیون آواره از طریق محدودیت‌های غذایی و دارویی وجود دارد.

آنچه درد و غم حاصل از این حجم از جنایات را دو چندان می‌کند آنست که همه این جنایات غیر انسانی و فجیع، در عصر توسعه ارتباطات و بطور روزمره و لحظه به لحظه در مقابل دیدگان جهانیان، دولت‌ها، سازمان‌ها و نهادهای بین‌المللی از جمله شورای امنیت سازمان ملل متحد صورت می‌پذیرد. 

طی این 6 ماه نفسگیر و اندوهبارِ مملو از خشونت و جنایت علیه بشریت، علی رغم فشار افکار عمومی در سراسر دنیا که خواهان محکوم کردن و قطع فوری جنایات رژیم اسرائیل بوده‌اند، نهادها و مجامع مسئول بین‌المللی در نهایت استیصال و درماندگی، موفق به اعمال سطح نازلی از مسئولیت‌های بین‌المللی خود از جمله توقف فوری جنگ علیه شهروندان غزه، رسیدگی به وضعیت مجروحین، ارسال دارو و غذای کافی برای آوارگان و همچنین یافتن اجساد شهدای بجا مانده در زیر آوار ویرانه‌های منازل، مدارس، پناهگاهها و بیمارستان‌های ویران شده نشده‌اند، بگونه‌ای که همچنان اجساد بیش از 7 هزار قربانی بدست نیامده است! 

گویی حامیان صهیونیست‌ها به این باور غلط رسیده‌اند که هرچه حجم جنایت‌ها بیشتر، عمق آن دهشتناک‌تر و گسترش آن عیان‌تر باشد، زمینه‌های امتداد حیات این ساختار جعلی بیشتر فراهم خواهد گردید!

پدید آورندگان و حامیان رژیم جعلی صهیونیستی و دولتها و نهادهایی که تنها نظاره‌گر گسترش حجم ویرانی و افزایش تعداد شهدای فلسطینی در این نسل‌کُشی آشکار بوده‌اند، باید بدانند که برخلاف محاسبات و میل آنان، پایان این جنگ نابرابر و خونین، آغاز فروپاشی ساختار نامشروعی است که عناصر بقای آن را خشونت و کشتار از یکسو و حمایت‌های سیاسی، مالی، نظامی و بین‌المللی تعدادی دولت مدعی و فریبکار غربی از سوی دیگر تشکیل داده است. 

خونِ شیرخوارگان، کودکان، زنان و سایر شهدایی که بی‌هیچ گناه و عذری با تحمل گرسنگی و تشنگی، در نبود دارو و درمان و در مقابل سکوت دنیای زر و زور در خون خود غلطیدند، در کنار نفرت جهانی از رژیم صهیونیستی و حامیان آن، پیکره آمیخته با ظلم و جنایت صهیونیست‌ها را فرو خواهد ریخت‌.

انتهای پیام/

منبع: خبرگزاری تسنیم

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.