سخنگوی سپاه پاسداران گفت: صهیونیست‌ها به گونه‌ای با امپراتوری رسانه‌ای خود برخورد کرده بودند که حتی یک کشور خارج از امت اسلامی قادر نبودند علیه آن‌ها شعار دهند؛ یکی از مهم‌ترین و بزرگترین دستاوردهای طوفان الاقصی آگاهی افکار عمومی جهان نسبت به ماهیت رژیم اسرائیل بود.

بزرگترین دستاورد طوفان الاقصی آگاهی افکار عمومی به ماهیت رژیم صهیونیستی بود

سردار رمضان شریف سخنگوی سپاه پاسداران انقلاب اسلامی در سخنرانی راهپیمایی روز جهانی قدس در مصلای قم، اظهار کرد: ۴۵ سال است که مردم ما در روز جهانی قدس که با تدبیر حکیمانه معمار کبیر انقلاب اسلامی نامگذاری شد اجازه ندادند که آرمان فلسطین و اشغال بیت المقدس به فراموشی سپرده شود.

وی ادامه داد: هر سال در چنین روزی پرونده امت اسلامی که متعلق به همه مسلمانان است ورق می‌خورد و یک بار دیگر تجاوزگری صهیونیست‌ها، مظلومیت و شجاعت مردم فلسطین برای نسل‌های جدید یادآوری می‌شود.

رمضان شریف افزود: انقلاب اسلامی و نگاه امام به مسئله فلسطین روند رو به گسترش جغرافیای صهیونیست‌ها را متوقف کرد و روند مبارزات مردم فلسطین را افزایش داد.

وی ضمن مقایسه نحوه مقابله با صهیونیست‌ها در جنگ ۱۹۷۶ معروف به جنگ شش روزه اعراب و اسرائیل و جنگ ۶ ماهه‌ای که حماس و جهاد اسلامی بعد از طوفان الاقصی داشتند، یادآور شد: اسرائیل در جنگ شش روزه ۱۹۷۶ توانست ارتش چهار کشور عربی را شکست دهد و بخش قابل توجهی را از صحرای سینای مصر، بلندی‌های جولان سوریه، بخش‌هایی از کرانه غربی رود اردن را تصرف کند.

رمضان شریف اضافه کرد: اسرائیل در میدان جنگ شش روزه توانست هزاران نفر از نظامی‌های مصر را که آمار آن به ده هزار نفر هم رسیده است از بین ببرد؛ تقریبا تمام هواپیماهای آماده به کار مصری‌ها، اردنی‌ها را از کار بیاندازد، اما جنگ شش ماهه طوفان الاقصی داستان دیگری است و این مرهون الهام بخشی انقلاب اسلامی و هدایت‌های امام راحل و رهبر معظم انقلاب اسلامی است که اسرائیل را به مرحله‌ای رسانده است که شش ماه است بر دروازه‌های غزه محاصره شده بدون پدافند هوایی می‌کوبد اما به هیچ یک از اهداف اعلامی خود نرسیده است.

وی بیان کرد: اگر در جنگ شش روزه اعراب و اسرائیل ۱۲ سال قبل از پیروزی انقلاب اسلامی آمریکایی‌ها با یک پل هوایی لجستیک این رژیم غاصب را تامین می‌کردند امروز شرایط متفاوت شده، در ماه‌های اول طوفان الاقصی پل هوایی مجدد آمریکایی‌ها برقرار شد و تسلیحات نظامی را به صهیونیست‌ها رساندند؛ تصور استراتژیست‌های آمریکایی از قدرت اسرائیل این بود که بعد از ۵۲ سال از جنگ شش روزه توانمندی اسرائیل افزیش پیدا کرده اما طوفان الاقصی نشان داد که این بزرگنمایی بیش از اینکه اوقعیت داشته باشد فضاسازی رسانه‌ای و ایجاد رعب و حشت بود.

رئیس ستاد مرکزی انتفاضه و قدس ادامه داد: خداوند روح سردار حاج قاسم سلیمانی سرباز امت اسلامی را شاد کند که شاگردانی تربیت کرد که ابهت صهیونیست‌ها را در همه ابعاد شکست؛ اولین قدم آن جنگ ۳۳ روزه لبنان بود؛ صهیونیست‌ها مدعی بودند که  اگر ارتش‌های همه کشورهای عربی با هم جمع شوند قادر نیستند یک جنگ را پیروزمندانه علیه رژیم به پایان برسانند اما نه تنها ارتش‌های کشورهای عربی بلکه یکی از کوچکترین کشورهای عربی یعنی لبنان اولین شکست نظامی را به رژیم صهیونیستی تحمیل کرد و بعد از آن سلسله شکست‌ها شروع شد تا به طوفان الاقصی رسید.

وی اظهار کرد: ۵۰۰ نفر از رزمندگانی که این عملیات را انجام دادند حافظ کل قرآن کریم بودند، عمل آن‌ها عمل انقلابی و جهادی بود و خداوند به انگیزه ایمانی آن‌ها برکت داد، رژیم صهیونیستی به مفهوم واقعی کلمه در صحنه‌های نظامی، دیپلماسی، سیاسی و افکار عمومی از هم پاشیده است.

سخنگوی سپاه پاسداران انقلاب اسلامی گفت: صهیونیست‌ها به گونه‌ای با امپراتوری رسانه‌ای خود برخورد کرده بودند که حتی یک کشور خارج از امت اسلامی قادر نبودند علیه اسرائیلی‌ها شعار دهند؛ یکی از مهم‌ترین و بزرگترین دستاوردهای طوفان الاقصی آگاهی افکار عمومی جهان نسبت به ماهیت رژیم صهیونیستی بود و نقاب از چهره حقوق بشری غرب فرو افتاد.

رمضان شریف یادآور شد: ۳۵ هزار نفر که اغلب آن‌ها زن و کودک بودند زیر بمباران‌های اسرائیلی‌ها در یک شهر بدون پدافند به شهادت رسیدند، بیش از ۸۰ هزار نفر مجروح شدند، هزاران مسجد و بیمارستان و منازل مسکونی تخریب شد؛ همه این جنایت‌ها ماهیت رژیم صهیونیستی را به خوبی عیان کرد.

وی عنوان کرد: خداوند را شاکر هستیم که نگاه امامین انقلاب امروز نگاهی جهانی شد، امام راحل ۱۵سال قبل از انقلاب فرمودند: این جرثومه فساد باید از بین برود. امروز ۴۵ سال بعد از پیروزی انقلاب اسلامی این شرایط را می‌بینیم و درستی پیام انقلاب اسلامی امروز برای همه جهان مشخص شد.

رئیس ستاد مرکزی انتفاضه و قدس تصریح کرد: در هفته گذشته بیش از نیم میلیون نفر در لندن علیه رژیم صهیونیستی شعار دادند و این پیامد عملیات موثر طوفان الاقصی بود؛ الهام بخشی دفاع مقدس، تدابیر حکیمانه رهبر معظم انقلاب در جبهه مقاومت امروز شرایطی را ایجاد کرده نه تنها اسرئیلی که آمریکایی‌ها هم در نزد افکار عمومی منفور هستند.

وی تاکید کرد: آمریکایی‌ها دو رفتار کاملا در تضاد انجام می‌دهند در ماه‌های اول استقرار پل هوایی برای ارسال بمب و تسلیحات و در ماه‌های اخیر در کنار تداوم ارسال تجهیزات نظامی، مواد غذایی هم از آسمان برای رفتار بشر دوستانه فرو می‌ریزند، زیرا افکار عمومی عالم علیه آن‌ها بسیج شده است.

سخنگوی سپاه پاسداران انقلاب اسلامی اضافه کرد: قدرت افکار عمومی امروز در دنیا از بسیاری از تسلیحات بیشتر است، انقلاب اسلامی روشنگری در خصوص آرمان فلسطین را  همواره در دستور کار داشته است و ۴۵ راهپیمایی میلیونی کشور شاهد این مدعا است.

رمضان شریف یادآور شد: رژیم صهیونیستی بداند نحوه کمک به فلسطین و طراحی برای آزادی بیت المقدس یک فرآیند حساب شده و دقیق است، همان فرآیندی که آن‌ها را از جنگ ۶ روزه به جنگ طوفان الاقصی رساند. و مطمئن باشید بودن احساساتی عمل کردن این فرآیند عقلانیت ادامه دارد و شما را از پای درخواهد آورد.

وی گفت: شما اشتباه می‌کنید که از سر استیصال برای انتقام علیات طوفان الاقصی سرداران پاکباخته ملت ایران که برای کمک به جبهه مقاومت در میدان هستند را ترور می‌کنید؛ هر بار انگیزه ما مضاعف می‌شود و صف شهادت طلبان ما برای حضور در میدان متراکم تر می‌شوند.

رمضان شریف تاکید کرد: امروز صحنه عزتمندی امت اسلامی آبروداری کرد و صد میلیون عرب که بخشی از امت اسلامی هستند در جنگ ۶ روزه اعراب و اسرائیل تحقیر شدند و امروز شش ماه است رزمندگان فلسطین مردانه با نگاه ایمانی جلو اسرائیلی‌ها ایستادند و به اندازه همه عملیات‌های اعراب در طول اشغال این سرزمین از صهیونیست‌ها کشته گرفتند؛ اینان آمار کشته‌ها را اعلام نمی‌کنند و ترسوتر از صهیونیست‌ها روی کره زمین وجود ندارد.

وی یادآور شد: اقتصاد و آرامش دستور کار صهیونیست‌ها برای یهودیانی بوده که در سرزمین اشغال شده اسکان داده شدند اما امروز ناقوس رسوایی آن‌ها به صدا درآمده و اقتصاد متوقف شده و روحیه ضعیف برای حضور در جنگ دارند.

رئیس ستاد مرکزی انتفاضه و قدس تصریح کرد: ما دفاع مقدس را پشت سر گذاشتیم و با جنگ آشنا هستیم، می‌دانیم که اسرائیلی‌ها چه روزگار متزلزلی را در صحنه نبرد و رویارویی با رزمندگان حماس دارند.

رمضان شریف اظهار کرد: غزه امروز دو صفحه نمایان دارد، غزه روی سطح زمین و غزه زیر زمین، زیر زمینی که روزگار اسرائیلی‌ها را سیاه کرده است؛ امروز رزمندگان حاضر در میدان مبارزه به کسانی که مذاکرات صلح را انجام می دهند توصیه می‌کنند که از زبان ما کوتاه نیایید، ما برای مدت‌های متمادی قادر به جنگیدن هستیم، امیدواریم خداوند به این اراده‌های مصمم برکت دهد و شاهد آزادی بیت المقدس باشیم.

منبع: خبرگزاری ایسنا

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.