مقام‌های روسیه از کشف اسناد و مدارک جدیدی دال بر دست داشتن اوکراین در حمله تروریستی اوایل فروردین ماه به تالار کنسرتی در شهر مسکو خبر دادند.

کشف مدارک جدید درباره ارتباط اوکراین با حمله تروریستی در مسکو

به دنبال حمله تروریستی ۲۲ مارس (سوم فروردین) به تالار کنسرت «کروکوس» در شهر مسکو که دست کم ۱۴۵ کشته و صدها زخمی بر جای گذاشت مقام‌های روسیه اوکراین و متحدان غربی‌اش را مقصران این حمله تروریستی دانستند. این در حالی است که گروه تروریستی داعش مسئولیت این کشتار را پذیرفت و کی‌یف و غرب هر گونه دست داشتن خود در این حمله تروریستی را رد و ادعا کردند قصد مسکو از طرح این اتهامات اهداف تبلیغاتی است.

کمیته تحقیقات روسیه که سازمان اصلی مسئول تحقیق درباره جرایم بزرگ در این کشور است اعلام کرد یکی از متهمان این حمله تروریستی روز ۲۴ فوریه همزمان با دومین سالگرد آغاز عملیات نظامی ویژه ارتش روسیه در اوکراین تصاویری از ورودی‌های تالار کنسرت کروکوس را برای «ناظر» خود فرستاده است و این می‌تواند نشان دهنده ارتباط بین این حمله تروریستی و عملیات نظامی ویژه در اوکراین باشد.

این کمیته همچنین بدون نام بردن از متهم مورد اشاره تصریح داشت: «متهم در اظهارات خود کل موضوع را تایید کرد.»

مقام‌های روسیه دست کم ۱۴ نفر را به اتهام دست داشتن در حمله تروریستی کروکوس که شامل چهار عامل مسلح این حمله می‌شوند دستگیر کرده‌اند.

کمیته تحقیقات روسیه همچنین خاطر نشان کرد در تلفن همراه متعلق به یکی از متهمان این پرونده تصاویری از «افراد ملبس به یونیفرم نظامی دارای پرچم اوکراین با پس‌زمینه خانه‌هایی خراب شده» را یافته است.

این کمیته همچنین تصریح کرد در این تلفن همراه تصویری از یک تمبر پستی اوکراین با پیامی موهن را یافته است.

در بیانیه این سازمان آمده است: «تحقیقات درباره این رخداد شامل گامهای عملیاتی و رویه‌های تحقیقی با هدف تایید دست داشتن سرویس‌های ویژه اوکراین و سازمان‌های افراطگرای تروریستی بین‌المللی در سازماندهی و تامین مالی این اقدام تروریستی ادامه دارد.»

کمیته تحقیقات روسیه چند روز قبل نیز اعلام کرد اسناد و مدارک «قابل راستی آزمایی» روی تلفن‌های همراه متهمان این حمله مبنی بر این که آنها از اوکراین «مبالغ قابل توجهی پول و رمز ارز دریافت کرده‌اند» یافته است.

انتهای پیام

منبع: خبرگزاری ایسنا

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.