«احمد داوود اوغلو» نخست وزیر سابق و رئیس حزب «آینده» ترکیه از سازماندهی راهپیمایی چهار روزه در این کشور در مخالفت با تجارت با رژیم اشغالگر اسرائیل خبر داد.

تظاهرات چهار روزه در ترکیه علیه تجارت با رژیم اسرائیل

به گزارش قدس آنلاین، «احمد داوود اوغلو» نخست وزیر سابق و رهبر حزب آینده ترکیه در جمع اعضای این حزب افزود که این راهپیمایی بزرگ در پی حملات وحشیانه رژیم اشغالگر اسرائیل به نوار غزه برگزار خواهد شد.

وی افزود: حزب آینده ترکیه در تلاش است تا راهپیمایی بزرگی را سازماندهی کند که به مدت چهار روز و در بازه زمانی ۲۰ تا ۲۳ آوریل ( اول تا چهارم اردیبهشت) با شعار «تجارتی را که به کشتن کودکان غزه کمک می کند، متوقف کنید» برگزار خواهد شد.

نخست وزیر سابق ترکیه که انتقادات شدیدی را از دولت رجب طیب اردوغان رئیس جمهور ترکیه به دلیل تجارت این کشور با رژیم اشغالگر اسرائیل مطرح کرده است، افزود: راهپیمایی مخالفت با تجارت با رژیم اسرائیل به سمت بندر جیهان واقع در ساحل شمال شرقی دریای مدیترانه که یکی از بزرگترین بنادر کشور محسوب می شود، برگزار خواهد شد.

اوغلو تاکید کرد که شرکت در راهپیمایی علیه تجارت با رژیم اشغالگر اسرائیل برای همه سازمان‌های غیردولتی و شهروندان در سراسر ترکیه آزاد خواهد بود.

وی شکست حزب حاکم «عدالت و توسعه» در انتخابات اخیر ترکیه را ناشی از سیاست های آنکارا در قبال رژیم صهیونیستی دانست و افزود:‌ ذهنیت همکاری با رژیم اسرائیل به کسانی برمی گردد که هر روز از غزه و فلسطین صحبت می کنند اما در طول ۶ ماه گذشته برای شهرک سازی و جلوگیری از ورود مسلمانان به مسجدالاقصی به سرزمین های اشغالی فلسطین آهن و سیمان می فرستند و در این شهرک های صهیونیست، کودکان فلسطینی شهید می شوند.

وی افزود: این، عامل شکست حزب حاکم در انتخابات اخیر ترکیه است.

به نوشته عربی ۲۱، تجارت مداوم با رژیم اشغالگر اسرائیل از زمانی که احزاب سیاسی محافظه کار مبارزات انتخاباتی خود را آغاز کردند تا روز یکشنبه گذشته که صندوق های رای شمارش شد، بر انتخابات محلی ترکیه سایه انداخته بود و منجر به شکست بی سابقه برای حزب عدالت و توسعه شد.

رئیس جمهور ترکیه روز سه‌شنبه در دیدار با اعضای حزبش در جلسه ارزیابی نتایج انتخابات محلی اذعان کرد که عملکرد دولتش در مورد وضعیت نوار غزه رضایت بخش‌هایی از جامعه ترکیه را جلب نکرده است.

وی افزود: عملکرد ما در قبال بحران غزه که متأسفانه نتوانستیم چندین قشر ترکیه را متقاعد کنیم، باید مورد ارزیابی قرار گیرد.

منبع: خبرگزاری ایرنا

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.