تارنمای نشریه «هیل» با اشاره به افزایش اختلاف دموکرات‌ها در مورد جنگ غزه، ‌پیش‌بینی کرد که درگیری‌های درون حزبی در مورد چگونگی رویکرد آمریکا در قبال (رژیم) اسرائیل، در کنوانسیون حزب دموکرات در شیکاکو به اوج برسد.

پیش‌بینی ارگان کنگره آمریکا از اوج اختلافات درونی حزبی دمکرات‌ها در حمایت از اسرائیل

به گزارش قدس آنلاین، اعضای منتقد حزب دموکرات این کشور حول جنبشی برای کنار زدن جو بایدن، ‌رئیس جمهوری دمکرات کشورشان در انتخابات مقدماتی این حزب و دادن رای اعتراضی «عدم تعهد» به او گرد هم آمده اند.

براساس این گزارش، اگرچه این جنبش تاکنون موفقیت نسبی داشته و نمایندگانی را به کنوانسیون حزب به شیکاگو اعزام می کند، اما برخی از دموکرات‌ها نگرانند که اختلافات درون حزبی بر سر چگونگی حمایت کشورشان از (رژیم) اسرائیل در آستانه فرآیند چهارساله تصویب برنامه رسمی در کنوانسیون حزب دموکرات که در ماه اوت (مرداد) برگزار خواهد شد، تشدید شود.
هیل افزود: احزاب در آمریکا، هر چهار سال یک بار پس از یک فرآیند گسترده پیش‌نویس برنامه خود را قبل از کنوانسیون‌های نامزدی تنظیم می‌کنند تا سیاست‌های خود را در مورد تمام مسائل کلیدی پیش روی کشور مشخص سازند. کارشناسان می‌گویند بایدن در این رویداد با اختلافات گسترده ای در درون حزب بر سر جنگ غزه رو به رو خواهد شد. اختلافات داخلی پیش روی حزب می تواند چالشی دشوار برای ایجاد یک سیاست رسمی قابل قبول برای طیف دموکرات باشد.

دموکرات‌ها در سال ۲۰۲۰ در دستور کار خود برای شرکت در کنوانسیون برای حفظ امنیت اسرائیل و حق این رژیم برای دفاع از خود متعهد شده بودند و در عین حال خواستار اجرای راه حل دو کشوری برای پایان درگیری ها در (سرزمین های اشغالی) شدند. این دستورالعمل حزبی همچنین اعلام کرد که این حزب با هر اقدام یکجانبه از سوی هر یک از طرفین "که چشم انداز راه حل دو کشوری را تضعیف کند" مخالف است.

هدر گاتنی، یکی از اعضای کمیته تدوین پیش نویس پلتفرم دموکرات ۲۰۲۰ اعلام کرد: هر چند که ممکن است پلتفرم ویژه ۲۰۲۴ به پلتفرم پیشین شبیه باشد، ‌اما در عین حال ممکن است حزب این بار بیشتر بر چگونگی حل اختلافات متمرکز شود.

جیم زوگبی که در تهیه پیش نویس برنامه های متعدد حزب دموکرات در سال‌های انتخاباتی گذشته شرکت داشته و رئیس مؤسسه عرب آمریکایی، یک گروه مدافع حقوق مدنی است، گفت: دولت بایدن با رهبران آمریکایی عرب تبار در ایالات مختلف تماس گرفته است، اما جلسات بیشتر بر جلب حمایت آنها از بایدن در انتخابات ۲۰۲۴ متمرکز بوده تا بحث در مورد سیاست.

وی تصریح کرد: مردم از آن جلسات بسیار ناامید شده اند، چرا که می خواستند درباره سیاست، آتش بس در غزه و نحوه کمک به اسرائیل صحبت کنند. اما در مورد هیچ یک از این موضوعات بحثی نشد.

زوگبی با اشاره به این که او بیش از آن خود را جزو پویش "بایدن را رها کنید" بداند، ‌به گروه "تغییر بایدن" نزدیک شده است، اذعان کرد: با توجه به موضوع اخیر فروش جت‌های جنگنده F-۳۵ آمریکایی به اسرائیل، پویش "بایدن را رها کنید" دلایل بیشتری برای اقدام علیه بایدن پیدا کرده است.

منبع: خبرگزاری ایرنا

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.