مدیرعامل جمعیت هلال احمر استان کرمانشاه نسبت به افزایش حوادث کوهستان در فصل بهار و خصوصا طی روزهای آتی هشدار داد.

نگرانی از افزایش حوادث کوهستان کرمانشاه

به گزارش قدس آنلاین، محمدباقر محمدی  از آمار قابل توجه حوادث کوهستان در فصل بهار یاد کرد و ادامه داد: در این فصل برخی افراد برای چیدن گیاهان بهاری و برخی برای طبیعت گردی و کوهنوردی به کوه می‌روند و متاسفانه دچار حادثه می‌شوند.

وی درباره احتمال افزایش حوادث کوهستان طی روزهای آتی که بارندگی در پیش داریم نیز هشدار داد و اظهار کرد: در روزهایی که بارندگی زیاد است، افرادی برای چیدن گیاهان بهاری خودرو و همچنین قارچ به کوهستان می‌روند که احتمال بروز حادثه برای آنها زیاد است.

مدیرعامل جمعیت هلال احمر استان کرمانشاه با بیان اینکه بسیاری افراد در زمان شرایط نامساعد آب و هوایی به کوه می‌روند و به هشدارهای هواشناسی توجه نمی‌کنند، خاطرنشان کرد: رفتن به کوهستان و خصوصا شب ماندن در شرایط بد آب و هوایی بسیار خطرناک است.

محمدی به افراد توصیه کرد، طی روزهای آینده که شرایط جوی نامساعد است از رفتن به کوهستان خودداری کنند، زیرا در کنار حوادث کوهستان، خطر برخورد صاعقه نیز وجود دارد.

وی سپس از مهمترین عوامل حادثه در کوهستان نیز یاد کرد و عدم آمادگی جسمانی افراد و بی‌اطلاعی از بیماریهای قلبی زمینه‌ای که دارند، عدم آشنایی به اصول حرفه‌ای کوهنوردی، شرایط نامساعد آب و هوا، گم کردن مسیر، سقوط از ارتفاع، ریزش کوه و ... را از مهمترین دلایل بروز حوادث برشمرد.

محمدی با بیان اینکه نیروهای هلال احمر تلاش می‌کنند در کوتاه‌ترین زمان خود را به آسیب دیدگان حوادث کوهستان برسانند، افزود: با توجه به اینکه در بیشتر موارد حوادث در نقاط صعب‌العبور رخ داده و دسترسی به آن سخت است، امدادرسانی به آسیب دیدگان نیازمند چندین ساعت عملیات طولانی و پیچیده می‌باشد.

به گفته این مسئول، در استان کرمانشاه دو پایگاه کوهستان فعال است که خدمات لازم را ارائه می‌دهد و از بالگرد هلال احمر نیز برای امدادرسانی در شرایط ویژه استفاده خواهد شد.

مدیرعامل جمعیت هلال احمر استان کرمانشاه در ادامه اشاره‌ای هم به آمار قابل توجه حوادث کوهستان هم در سال گذشته و هم در سال جاری در استان داشت و گفت: در ایام نوروز امسال ۱۵ مورد حادثه کوهستان داشتیم که نسبت به مدت مشابه سال قبل ۳۳ درصد بیشتر شده است.

وی تعداد حوادث کوهستانی که در سال ۱۴۰۲ رخ داده را نیز ۱۳۲ مورد دانست که نسبت به ۹۹ حادثه سال قبل از آن ۲۵ درصد بیشتر شده است.

منبع: خبرگزاری ایسنا

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.