۲۴ فروردین ۱۴۰۳ - ۱۱:۵۸
کد خبر: 977479

وزیر نیرو گفت: آب همدان از نظر سلامتی و بهداشتی مشکلی ندارد اما با نصب دستگاه اُزُن زنی طعم و بوی آب بهتر خواهد شد.

وزیر نیرو: کیفیت آب همدان بهبود می یابد

علی اکبر محرابیان روز جمعه در بازدید از تصفیه خانه شیخی جان افزود: میزان آرسنیک آب در حد صفر است و مشکلی از این بابت وجود ندارد.

وزیر نیرو با بیان اینکه آب شهر همدان دارای استاندارد ۱۰ _۵۳ است و بالاتر از استاندارد بهداشت جهانی است اظهار کرد: اطمینان می دهم که آب همدان در آزمایشگاه‌های فنی با دقت بررسی می شود و مشکلی از لحاظ آشامیدنی ندارد.

محرابیان با اشاره به اینکه میزان استاندارد سختی آب در حد هزار است، میزان سختی آب همدان را حدود ۴۰۰ خواند که کیفیت قابل قبولی به شهروندان ارائه می کند.

وزیر نیرو یادآور شد: پیش از این آب شهر همدان از سد اکباتان و چاه‌های اطراف تامین می شد که پس از کاهش ذخایر آب این سد ، تامین آب همدان با مشکلاتی مواجه شد.

وزیر نیرو: کیفیت آب همدان بهبود می یابد

وی بیان کرد: آب سد تالوار که پس از سالها فقط ۳۰ درصد پیشرفت داشت، با همت و تلاش دولت سیزدهم طی چند ماه ۷۰ درصد باقیمانده انتقال آب به سرانجام رسید.

محرابیان تاکید کرد: با بروز خشکسالی آب سد اکباتان تمام شده و شرایط سختی برای شهروندان همدانی در ابتدای سال ۱۴۰۱ بوجود آمده بود.

وی ادامه داد: در قالب یک طرح اضطراری و ایجاد صدحلقه چاه آب و اجرای دهها کیلومتر خط انتقال آب، ایستگاه های پمپاژ و مخازن آب را برای همدان تامین کردیم.

منبع: خبرگزاری ایرنا

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.