کارشناس مسایل سیاسی گفت: از آنجایی که هنوز نیمی از نمایندگان تهران و نمایندگان برخی از شهرهای نسبتاً بزرگ مشخص نشده است، دور دوم انتخابات مجلس اهمیت زیادی دارد.

اهمیت «دور دوم انتخابات مجلس» کمتر از دور اول نیست

به گزارش قدس آنلاین، «ناصر ایمانی» کارشناس و تحلیلگر مسایل سیاسی با اشاره به اهمیت دور دوم انتخابات مجلس شورای اسلامی، اظهار کرد: هنوز ۴۵ نماینده مجلس دوازدهم مشخص نشده و در دور انتخابات باید تکلیف ۴۵ نماینده باقی‌مانده مجلس آینده مشخص شود.

وی ادامه داد: شاید به لحاظ کمی صرفاً ۴۵ نماینده مجلس دوازدهم باقی مانده باشد اما به لحاظ کیفی باید دقت شود که هنوز نیمی از نمایندگان تهران و همچنین نمایندگان برخی از شهرهای نسبتاً بزرگ مشخص نشده است. از آنجایی که نمایندگان تهران و شهرهای بزرگ، نقش موثرتری نسبت به مابقی نمایندگان در اداره مجلس دارند، از این حیث دور دوم انتخابات، اهمیت بسیار زیادی دارد و مهم است چه افرادی به مجلس دوازدهم راه یابند.

کارشناس و تحلیلگر مسائل سیاسی گفت: اهمیت دور دوم انتخابات مجلس دوازدهم کمتر از دور اول انتخابات نیست و بر این اساس، مردم حوزه‌های انتخابیه‌ای که به دور دوم کشیده شده است، باید در روز انتخابات حضور پُر شوری پای صندوق‌های رأی داشته باشند تا این مرحله هم تمام شده و انتخابات مجلس دوازدهم به پایان برسد.

ایمانی در ادامه درباره اولویت‌های مهم مجلس دوازدهم، گفت: مجلس دوازدهم از هفتم خرداد ماه روی کار می‌آید، اما تا اعضای هیأت رییسه مجلس و همچنین ترکیب و اعضای هیأت رییسه کمیسیون‌های تخصصی مجلس تعیین شود، حدود ۲ ماه طول می‌کشد و بعد از آن، عملاً مجلس دوازدهم کار اصلی خودش را آغاز خواهد کرد.

وی با اشاره به نوع مواجهه مجلس آینده با دولت سیزدهم گفت: در واقع مجلس دوازدهم در شرایطی کار خودش را آغاز خواهد کرد که یک سال پایانی دولت سیزدهم است و نوع مواجهه مجلس با این دولت بسیار مهم است؛ این سوال برای ما پیش آمده که مجلس آینده رویکرد انتقادی و نظارتی تند نسبت به دولت خواهد داشت یا آنکه این رویکرد را دنبال می‌کند که عمر دولت سیزدهم رو به پایان است و خیلی نباید به عملکرد آن پرداخت.

کارشناس و تحلیلگر مسائل سیاسی اظهار کرد: مسأله مهم دیگر آن است که ما یک بار دیگر باید به نقش مجلس در اداره کشور بازگردیم، چراکه طی سال‌های گذشته تا حدی به این نقش آسیب وارد شده و بعضاً خود نمایندگان مجلس هم به آن اذعان می‌کنند.

وی اضافه کرد: تشکیل مجامع و شوراهای متعدد در عرصه‌های مختلف تا حدودی نقش مجلس شورای اسلامی را کمرنگ کرده است و باید این نقش‌ها آرام آرام به مجلس بازگردند تا مجلس شورای اسلامی، بتواند نقش خودش را به خوبی ایفا کند.

ایمانی با بیان اینکه باید توجه مجلس عمدتاً صرف مسائل اقتصادی شود، افزود: مجلس باید تدبیر جدی برای حل مشکل کسری بودجه داشته باشد چراکه کسری بودجه منجر به تورم می‌شود. سر و سامان دادن به وضعیت شرکت‌های دولتی نیز از دیگر مسائل مهمی است که باید در اولویت مجلس دوازدهم باشد.

منبع: خبرگزاری مهر

برچسب‌ها

پخش زنده

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.