۱ اردیبهشت ۱۴۰۳ - ۰۹:۵۷
کد خبر: 979740

تحلیل‌گر مسائل سیاسی گفت: انتخابات مجلس دوازدهم هنوز تمام نشده است و باید مردم با جدیت در مرحله دوم شرکت کنند.

لزوم مشارکت مردم در مرحله دوم انتخابات

به گزارش قدس آنلاین، ناصر ایمانی، درباره اهمیت دور دوم انتخابات مجلس دوازدهم که ۲۱ اردبیهشت ماه امسال برگزار می‌شود، گفت: تصور اذهان عموم شاید این باشد که انتخابات تمام شده است، در حالی که پایان نیافته و بخشی از نمایندگان که اتفاقا از شهرهای بزرگ هستند و نقش تعیین کننده‌ای در اداره مجلس دارند در مرحله دوم انتخاب خواهند شد.

وی اظهار کرد: بنابراین باید افکار عمومی را متوجه کرد که انتخابات هنوز تمام نشده است و باید با جدیت در این دور شرکت کرد.

تحلیل‌گر مسائل سیاسی درباره ترکیب مجلس دوازدهم نیز گفت: با توجه به اعلام نتایج نهایی در دور نخست انتخابات مجلس، تصور بر این است که شرایط مجلس آینده با این ترکیب بهتر از مجلس فعلی خواهد بود.

ایمانی تاکید کرد: باید امیدوار باشیم مجلس آینده از مجلس فعلی در بررسی لوایح کارشناسی تر و قوی تر عمل کنند.

گفتنی است؛ انتخابات دوازدهمین دوره مجلس شورای اسلامی ۱۱ اسفند ۱۴۰۲ برگزار شد و از میان کاندیداهای حاضر در عرصه رقابت ۲۴۵ نفر به مجلس راه یافتند و سرنوشت ۴۵ کرسی باقی مانده در دور دوم انتخابات که در ۲۱ اردیبهشت برگزار می‌شود، روشن خواهد شد.

طبق اعلام وزارت کشور تعداد رأی صحیح مأخوذه در حوزه انتخابیه تهران ۱ میلیون و ۵۶۹ هزار و ۸۵۷ رأی بود از بین نامزدها تعداد ۱۴ نفر به طور مستقیم وارد مجلس شدند و ۳۲ نفر دیگر نیز به مرحله دوم انتخابات راه یافتند که برای تصدی ۱۶ کرسی باقی مانده بهارستان در اردیبهشت ماه ۱۴۰۳ رقابت خواهند کرد.

منبع: خبرگزاری ایرنا

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.