مشاور رئیس جمهور و دبیر شورای عالی مناطق آزاد تجاری صنعتی و ویژه اقتصادی گفت: یک سوم ارزآوری کشور توسط این مناطق انجام می‌شود و ١٨ میلیارد دلار ارز غیر نفتی برای کشور تامین کردند.

یک سوم ارزآوری کشور توسط مناطق آزاد و ویژه انجام می‌شود

به گزارش قدس خراسان، همایش ملی مناطق آزاد تجاری صنعتی و ویژه اقتصادی سراسر کشور ‌به مدت دو روز در مشهد برگزار شد. در این همایش مناطق آزاد و ویژه راهکارهایی در جهت بهبود روند کارها در این مناطق را ارائه دادند.

امروز در این همایش ملی حجت‌الله عبدالملکی مشاور رئیس جمهور و دبیر شورای عالی مناطق آزاد تجاری صنعتی و ویژه اقتصادی با اشاره به اینکه ۴٨ منطقه آزاد و ویژه فعال داریم گفت: یک سوم ارزآوری کشور توسط این مناطق انجام می‌شود و ١٨ میلیارد دلار ارز غیر نفتی برای کشور تامین کردند و تراز مجموع مناطق آزاد و ویژه  ١۴.۵ میلیارد دلار مثبت است.

وی با اشاره به اینکه بهترین پایگاه برای سرمایه گذاری کشور مناطق آزاد و ویژه اقتصادی هستند، افزود: سال گذشته در سرمایه‌گذاری برای مناطق آزاد و ویژه رکورد ثبت کرده‌ایم و تقاضای سرمایه‌گذاری در این مناطق در سال گذشته ٧٧۶ همت بود که چهار برابر افزایش را نشان می‌دهد.

دبیر شورای عالی مناطق آزاد تجاری صنعتی و ویژه اقتصادی ادامه داد: طرح‌های احداثی در سال گذشته ٧.۵ برابر نسبت به سال ١۴٠١ بوده  و سرمایه گذاری‌هایی که به بهره‌برداری رسید سه برابر سال گذشته افزایش داشته است.در سال جدید سیل آغاز به کار طرح‌های گذشته را خواهیم داشت. این موفقیت‌ها و ادامه انها به همت دولت، مجلس و همکاران مناطق آزاد ویژه بستگی دارد.

وی با بیان اینکه در این همایش دو روزه ١۴ کار گروه تشکیل شده است، تاکید کرد:  در این مدت مسائل را دسته‌بندی و راهکارها را ارائه کردند که ما باید بخشی  از این مسائل را در شورای عالی حل کنیم و بخش دیگر همت وزیران و بخش دیگر مصوبات مجلس را می‌خواهد و انشالله با وقوع این اتفاقات به جایگاه بهتری دست یابیم.

وی ادامه داد: یک و نیم درصد از ۶ درصد نرخ رشد اقتصادی را مناطق آزاد و ویژه رقم زدند و برای ١۴٠٣ هدف گذاری ٢.۵ درصدی داریم.ما قول می‌دهیم تا سال ١۴٠٧ به ۴ درصد نرخ رشد اقتصادی در کل کشور برسیم.

منبع: شهرآرا

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.