قهرمان دوومیدانی گفت: هر ورزشکاری آرزو دارد روزی میان بهترین‌های دنیا در میدان المپیک رقابت کند. من نیز این آرزو را دارم و برای رسیدن به آن برنامه‌ریزی کرده‌ام که بتوانم در رقابت‌های المپیک ۲۰۲۸ لس‌آنجلس یکی از نمایندگان ورزش ایران باشم. کسب مدال المپیک، رؤیای من است.

کسب مدال المپیک، رؤیای من است

به گزارش قدس خراسان، سه سال پیاپی عناوینی را بدست آورد که تاکنون هیچ دختر ایرانی نتوانسته به آن دست یابد؛ قهرمانی در ماده ۴۰۰ متر با مانع نوجوانان آسیا، نایب قهرمانی همین ماده در رده سنی جوانان آسیا و سرانجام قهرمانی در ماده ۴۰۰ متر با مانع دوومیدانی جوانان آسیا افتخاراتی بوده که از نازنین‌فاطمه عیدیان کاخکی دونده‌ای دست‌نیافتنی در کشور ساخته است.

عیدیان که اصالتی کاخکی و از شهرستان گناباد دارد، اکنون هم رکورددار جوانان ایران است و هم با رکوردی که ثبت کرده، رکورد بزرگسالان را ارتقا بخشیده و میان مدعیان این رشته ورزشی در کشور بی‌رقیب است.

قهرمان دوومیدانی جوانان آسیا، شنبه به گناباد و کاخک سفر کرد و آنجا با استقبالی از سوی همشهریانش مواجه شد که به قول خودش بی‌نظیر بود.

شروع از مسابقات دوومیدانی آموزش و پرورش

نازنین فاطمه عیدیان کاخکی در گفت‌وگو با ما اظهار کرد: پیش از اینکه به سمت ورزش دوومیدانی بروم، به واسطه برادرم که دوومیدانی کار می‌کرد، با این رشته آشنا و به دویدن علاقه‌مند شدم. برای حضور در مسابقات آموزش و پرورش یکسری رکوردگیری در مدرسه از ما انجام شد که من انتخاب شدم و به این مسابقات راه یافتم. سال اول موفقیتی نداشتم؛ اما سال بعد با قهرمانی در منطقه به مسابقات استانی رسیدم. دو مقام در مواد ۶۰متر و پرش سه‌گام بدست آوردم و به مسابقات کشوری دانش‌آموزان رسیدم.

وی افزود: پس از مسابقات دوومیدانی دانش‌آموزان کشور به صورت کاملاً حرفه‌ای دوومیدانی را دنبال کردم. الان حدود سه سال و نیم است که دوومیدانی شده رشته ورزشی حرفه‌ای من. این را هم بگویم برای مسابقات آموزشگاه‌ها در ماده ۶۰متر با مانع شرکت می‌کردم و برایم امتیاز داشت؛ اما وقتی قرار شد دوومیدانی را به صورت حرفه‌ای دنبال کنم، در تستی که مربی‌ام برایم گذاشت ۳۰۰ متر را با مانع دویدم. از آن به بعد با پیشنهاد مربی‌ام قرار شد در ماده ۴۰۰ متر با مانع در رقابت‌های کشوری و آسیایی شرکت کنم. البته این بهترین و درست‌ترین تصمیمی بود که گرفتم چون شرایط بدنی و فیزیکی‌ام کاملاً با این ماده رشته دوومیدانی همخوانی و هماهنگی دارد.

قهرمانی نوجوانان و جوانان آسیا در کارنامه عیدیان

این قهرمان دوومیدانی گفت: برای نخستین بار در سال ۱۴۰۱ به مسابقات قهرمانی نوجوانان آسیا در کشور کویت اعزام شدم و خدا را شکر با اینکه نخستین تجربه برون‌مرزی‌ام بود، توانستم عنوان قهرمانی را بدست آورم. سال بعد یعنی پارسال در همین ماده ۴۰۰ متر با مانع، نایب‌قهرمان آسیا شدم و امسال به لطف خدا، بالاتر از همه رقیبان آسیایی‌ام بر سکوی قهرمانی قاره کهن ایستادم.

رؤیاهایی برای آینده

عیدیان کاخکی افزود: به ادامه روند رو به رشدی که در پیش گرفته‌ام، خیلی امید دارم. تمام تلاشم این است روزی بتوانم قهرمانی بزرگسالان آسیا را بدست بیاورم و در بازی‌های آسیایی برای کشورم مدال بگیرم. آن روز خیلی دور نیست و فکر می‌کنم تا پنج سال آینده بتوانم به آن دست پیدا کنم؛ چون رکوردهایی که اکنون قهرمانان آسیا در رده بزرگسالان ثبت می‌کنند، بین ۵۴ تا ۵۵ ثانیه است. رکورد اخیر من ۵۸ ثانیه در رده سنی جوانان بوده و می‌توانم به رکوردهایی که در آسیا ثبت شده، برسم.

برنامه‌ای برای رسیدن به المپیک

وی بیان کرد: هر ورزشکاری آرزو دارد روزی میان بهترین‌های دنیا در میدان المپیک رقابت کند. من نیز این آرزو را دارم و برای رسیدن به آن برنامه‌ریزی کرده‌ام که بتوانم در رقابت‌های المپیک ۲۰۲۸ لس‌آنجلس یکی از نمایندگان ورزش ایران باشم. کسب مدال المپیک، رؤیای من است.

این قهرمان ادامه داد: پیش از این خیال می‌کردم تنها مردم شهرهای شمالی کشور هستند که از قهرمانان کشتی‌گیر خود مثل حسن یزدانی استقبال باشکوهی دارند تا اینکه روز شنبه به گناباد آمدم و با ناباوری از فرودگاه گناباد تا هر جای این شهر و کاخک رفتم، همشهریانم با استقبال بی‌نظیری که داشتند، خجالت‌زده‌ام کردند. فرماندار و بقیه مسئولان به من لطف داشتند و حتی آقایی که من را در خیابان دیده بود، خوشحالی می‌کرد. این‌ها برایم خیلی ارزشمند بود و انگیزه‌ام را برای دستیابی به افتخارات بیشتر، دوچندان کرد.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.