قدس آنلاین – هنگامه طاهری: وقتی به رغم وعده حاجی بابایی پیگیر دلیل تاخیر پرداخت پاداش پایان خدمت فرهنگیان شدیم ، پس از یک ماه پیگیری، تلویحا جواب دادند پی گیر نشویم که پاسخ نمی دهند!

وزارت آموزش و پرورش دلیل تاخیر پرداخت پاداش پایان خدمت فرهنگیان را نمی گوید

به گزارش قدس آنلاین،وقتی وزیر آموزش و پرورش اعلام کرد پاداش پایان خدمت فرهنگیان در همان هفته ای که بازنشسته می شوند، در حساب آنها واریز می شود ، 30 سال کار کرده های آموزش و پرورش خیال کردند حالا با این مبلغ بالای 20 میلیون شان می توانند گوشه ای از نیاز خانواده را رنگ تحقق ببخشند.
همه میدانیم در این وضعیت اقتصادی شاید 20 یا 24 میلیون، سرمایه محسوب نشود اما پدر و مادری که در این سن و سال فرزند بزرگ دارند و آمد و رفت عروس و داماد و مخارج دانشگاه بچه ها و جهیزیه و ... همین مبلغ هم کمک حالشان است.
با این حال معلوم نشد حاجی بابایی روی چه حسابی در اردیبهشت ماه امسال چنین وعده ای داد ؟ چون کارکنان آموزش و پرورش که مهر امسال رفتند در فهرست بازنشسته ها هنوز هم موفق به دریافت پاداش پایان خدمت 30 ساله خود نشده اند.
خانم منوری همسر یکی از بازنشسته های آموزش و پرورش که اول مهر امسال بازنشسته شده به خبرنگار قدس آنلاین می گوید : به همسرم گفته اند 24 میلیون تومان پاداش پایان خدمتت می شود اما هنوز این پاداش به حساب وی واریز نشده است و جالب اینجاست که مسوول حسابداری اداره شان گفته است معلوم نیست کی واریز شود! بدین ترتیب ما روی این پول هیچ حسابی نمی توانیم باز کنیم.
آقای طغرایی یکی از مدیران بازنشسته آموزش و پرورش نیز که او هم پاداش خود را نگرفته می گوید: اداره اعلام کرده دولت در پرداخت پاداشها مشکل دارد و ما باید صبور باشیم!
آقای الهی یکی دیگر از فرهنگیان آموزش و پرورش که او هم بازنشسته مهر سال جاری است خاطر نشان می کند: وقتی بازنشست شدیم گفتند ظرف یک هفته پول به حسابتان می آید اما حالا می گویند بودجه نیست!

آقای فکوری بازنشسته ای دیگر اظهار می دارد: بنده در اول مهر 91 بازنشسته شدم و هنوز از پاداش خبری نیست . ضمن این که همکاران بنده هم پاداش نگرفته اند . علاوه بر این رتبه بندی ارشد- عالی و خبره بنده و دوستان دیگر بازنشسته را هم قطع کردند که حدودا 200 هزار تومان می شد. این هم از لطف آقایان...

یک بازنشسته دیگر به خبرنگار قدس آنلاین یادآور می شود: تعجب آور است آموزش وپرورش خانه دوم فرزند تک تک ایرانی هاست وهمه از این مسیر می گذرند ولی از نظر اعتبارات مالی فقیرترین دستگاه دولتی درایران است!

به گفته یک فرهنگی بازنشسته دیگر : بعید است یک وزیر صاحب منصب ومقام ، برنامه ریزی نشده حرفی بزند ورسانه ای هم بکند بعد نتواند از پس اش  برآید؟!
 

یک فرهنگی دیگر با گلایه می گوید: در طول خدمت همین مبلغ پاداش را از ما کم کردند حالا که می خواهند پول خودمان را به خودمان برگردانند می گویند بودجه نیست؟ وقتی از خودمان کم کرده اند چطور بودجه ندارند؟

در همین زمینه حدودا بیش از یک ماه پیش که با وزارتخانه آموزش و پرورش مرتبط شدیم تا جواب مسوولان را در مورد دلیل این همه تاخیر جویا شویم ما را نیز به فهرست انتظار سایر رسانه هایی که پی گیر همین قضیه شده بودند اضافه کردند و پس از یک ماه پاسخ دادند که معاون برنامه ریزی و توسعه مدیریت وزارت آموزش و پرورش موضوع را ارجاع داده به کارشناسانشان و آنها هم هنوز جواب نداده اند.
البته ناگفته نماند که تلویحا هم گفتند دیگر پی گیر نشویم که پاسخ نمی دهند. هر چند یکی دو هفته هم پس از این پاسخ صبوری کردیم تا شاید مسوولین لطف کرده و پاسخ گو شوند اما بی فایده بود. یکی از رسانه ها اعلام کرده علی فرهادی مدیر روابط عمومی آموزش و پرورش اعلام کرده: متاسفانه این مشکل وجود دارد ولی هم ما و هم مسئولین دولت دارند" تمام تلاش"! خود را برای حل این مشکل می کنند وامیدواریم که تا آخر اسفند ماه بتوانیم این مشکل را حل و حق بازنشستگان را پرداخت کنیم.
تا آخر اسفند دو ماه فرصت هست ، هر چند یک هفته ی بازنشستگان فرهنگی به 6 ماه تبدیل می شود اما کسانی که 4 ماه صبر کرده اند این دو ماه را هم تحمل خواهند کرد . آنچه می ماند وعده حاجی بابایی به عنوان وزیر است که جامه عمل نپوشید.
 

پخش زنده

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.

نظرات

  • نظرات منتشر شده: 16
  • نظرات در صف انتشار: 0
  • نظرات غیرقابل انتشار: 0
  • توس IR ۱۶:۰۱ - ۱۳۹۱/۱۱/۰۴
    20 0
    من معلم هم وضع مالي خوبي ندارم
  • پيراسته فر IR ۱۷:۳۶ - ۱۳۹۱/۱۱/۰۴
    21 0
    چند نکته: 1-ديگه مي شود از وفاي به عهد"خوش قولي" براي دانش آموزان سخن گفت. 2-آقاي حاجي بابايي در برنامه 20:30روز شنبه30دي ضمن اعتراف به فول وقرارهاي خود درپرداخت پاداش پايان خدمت درهفته اول،مي گويد مشکلات اقتصادي پيش آمده موجب "خلف وعده"شده است! ميخواستم از اين عضو هيئت دولت سؤال کنم که اگر ماهم همين حرفها را "درمعوقات پرداخت اقشاط بانکي"به مسؤلين بانکهاي دولتي بگوييم ،مي پذيرند؟ 3-آيا دولت محترم مي داندکه چه مشکلاتي "براساس اين خلف وعده"براي ما بازنشسته هاي مهر 91شده اند وچگونه تمام معادلات ومحاسبات مارا برهم زده اند؟ 4-اي کاش وزير اين حرف ناسنجيده را نمي زد"وعده پرداخت درهمان هفته اول بازنشستگي"که ما براساس وعده وزير بريم دست به قرض بشويم وآنوقت شرمنده همه طلبکاران! 5-آقايان تا چندي پيش مي گفتند "تحريمها هيچ تآثيري در اقتصاد ماندارد...ما اگر نفت هم نفروشيم تا 10سال خزائن ماپراست،پس چي شد
  • محمدي IR ۱۴:۰۹ - ۱۳۹۱/۱۱/۰۶
    16 0
    با سلام عزيز جان تا مشكلات زياد آقايان و آقازاده ها و جيب خالي آنها و هزاران خرج بي حساب و كتاب در داخل و خارج داريم كجا پول مي ماند تا براي آموزش و پرورش هزينه كرد تازه آن هم براي بازنشسته به اقاي احمدي ن‍اد بگوييد سرش را بالا بگيرد
  • معلم صبور IR ۱۳:۲۲ - ۱۳۹۱/۱۱/۰۹
    15 0
    بخدا اين وزير فقط بفکر خودشه نه جامعه فرهنگي اگه عرضه داره تورسانه حرف بزنه .... اگه پول خودش بود يه روز هم صبر نميکرد ادارات ديگه روز اول بازنشستگي همه پاداش کارمندانشو ميدن از اون حمايت ميکنن وزير ما ميگه شرمنده است انشااله هميشه شرمنده بشه که مارو شرمنده اهل و عيال ميکنه.
  • فرهنگي IR ۲۲:۴۰ - ۱۳۹۱/۱۱/۱۹
    15 1
    با سلام . اول مهر بازنشسته شدم والان دهه فجر در حال اتمام است اگر همان موقع پاداش ميگرفتم با پاداش 3تا پرايد مي توانستم بخرم والان بعد 5ماه شايد 5/1پرايد بتوانم بخرم تازه اگر الان پرداخت شود ولي خبري نيست ----اين زيان من وخانواده ام به عهده کيست چه جوابي داريد؟
  • معلم شرمنده خانواده IR ۱۰:۱۲ - ۱۳۹۱/۱۱/۲۱
    15 0
    اقاي وزير نا محترم محترم . هيچ ميدوني از مهر تاحالا تورم چقدر شده شما نميفهميد چون ذينفع نيستي تا بدوني معلم چه رنجي ميکشه ادم چقدر پر رو ميشه جلو رسانه مياد ولي حرفي از مشکلات بازنشسته ها و رفع اونا نميگه
  • معلم بدبخت IR ۱۲:۱۹ - ۱۳۹۱/۱۱/۲۴
    18 0
    معلمي شغلي بود که عزت و احترام داشت معلمي شغلي بود که پيامبر(ص)آن را شغل انبيا دانست معلمي شغلي بود که همه آرزويش را داشتند معلمي شغلي بود اما حالا هيچي نيست بخدا با اين اوضاع چجوري تو صورت زن و بچه مان نگاه کنيم 4 ماه هست قسطم رو ندادم کي جوابگوست کي جواب ميده اگه خانوادم و از خانه بندازن بيرون به خاطر اقساط پرداخت نشده شعور و غيرت وخيلي چيزاي ديگه که شما ندارين خوب است اما ...
  • بازنشسته منتظر پاداش IR ۲۳:۴۸ - ۱۳۹۱/۱۱/۲۵
    12 0
    5ماه است منتظر پاداش يک هفته اي که وزير وعده کرده بود هستيم ولي خبري نيست وهمچنان منتظريم وهيچ فايدهاي ندارد که اين همه آه وناله کنيم لاقل قسمتي از پاداش را بدهيد تا چاله هاي زندگي را پر کنيم ولي مسئولين عين خيالشان نيست از سالهاي قبل هم بدتر شد اصلا به فکر بازنشسته ها نيستند واين همه نوشته ها فايده اي ندارد مسئولين سايت شما هم هر روز برويد وخبر بگيريد اگر نشد در تلويزيون و8/30 مطرح کنيد تا بلا فاصله به نتيجه برسيد
  • علي مومني IR ۲۱:۵۸ - ۱۳۹۱/۱۱/۲۸
    10 0
    جانبازم ودر مهر ماه بازنشسته شدم متاسفانه هنوز پاداشم را نگرفته ام و اين امر مشكلات زيادي را برايم بوجود اورده است از وزير محترم مي خواهم به وعده هاي خود در اين مورد عمل نمايد
  • بازنشسته منتظر پاداش IR ۲۳:۲۹ - ۱۳۹۱/۱۲/۱۱
    10 1
    طبق آخرين خبر پاداش بازنشستگان در ابتداي سال 92 پرداخت مي شود . اگر پرداخت شود .باز قولي ديگر .تعطيلات را در انتظار پاداش بگذرانيد.
  • جليل واثقي IR ۱۸:۱۹ - ۱۳۹۱/۱۲/۱۸
    7 0
    سلام اقاي وزير بازنشسته ها جواب بد
  • ص ا IR ۱۹:۲۰ - ۱۳۹۱/۱۲/۲۳
    6 0
    6ماه است کث باز نشسته شده ام ولي هنوز پاداشي به حسابم واريز نشده منتظره پاداش هستم تا به اميد خدا بتوانم منزلي رهن کنم اهل تهران هستم و منتظر
  • معلم بيچاره IR ۰۲:۰۱ - ۱۳۹۱/۱۲/۲۸
    3 1
    از اينکه معلم هستم در جامعه خجالت مي کشم ....
  • معلم بازنشسته مهر 91 IR ۲۲:۱۰ - ۱۳۹۱/۱۲/۲۸
    6 2
    با سلام خواهش مي کنيم جواب سوالات مارا بدهيد چرا جواب سوالاتمان را نمي گيريم و اين همه سوال مي شود کسي جواب نمي دهد 1- چرا عالي و ارشد وخبره ما بازنشستگان مهر 91 قطع شده 2- چرا به همه معلمين طبقه شغلي تشويقي تعلق گرفت به ما نه درصورتيکه ما هم 5 سال ارزشيابي را داشتيم و من فکر ميکنم از همه نظر در حق فرهنگيان بازنشسته 91 ظلم شده و سوالات ديگرکه اگر جوابي براي سوالاتم گرفتم حتما بقيه را مطرح خواهم کرد
  • جانباز بازنشسته فرهنگي IR ۱۷:۴۸ - ۱۳۹۲/۱۱/۱۰
    1 0
    يک سال ونيم است که بازنشسته شدم اما هنوز پول مرخصي ذخيره ام را دريافت ننمودم جواب هم نميدهند
  • jalal IR ۱۹:۱۹ - ۱۳۹۳/۰۱/۱۲
    1 0
    من فرهنگي مدت شيش ماه با زنشسته ام اقاي بقول وزير چرا پاداش منو نميدهي