-
مناطق گردشگری نسخه شفا بخش اقتصاد محلی است
آران و بیدگل غنی از گردشگر فقیر از امکانات
اصفهان- شهرستان آران و بیدگل با حدود ۱۲۳اثر تاریخی ثبتشده و تعدادی قابلتوجهی نیز اثر در حال ثبت، جایگاه سوم درزمینهٔ بناهای تاریخی در استان اصفهان را داراست.
-
صادرات فرش ۵۸درصد کاهش یافت
گره مشکلات بر تاروپود فرش اصفهان
اصفهان- سالانه ۴۰۰هزار مترمربع فرش دستباف در استان اصفهان با ۲۹۰ هزار بافنده تولید میشود که ۱۲و هشتدهم درصد تولید فرش دستباف کشور را به خود اختصاص داده است.
-
یادگار دوران قجری در حال تخریب
آسیاب «ناژوان» اصفهان خاک می ساید
اصفهان- عبور رودخانه زایندهرود از قلب شهر اصفهان موجب شکلگیری آسیابهای متعددی در اطراف این رودخانه شده است که آسیاب ناژوان را به عنوان تنها بازمانده آسیاب های آبی در این شهر می توان نام برد.
-
واقعه شهادت سلطان علی بن محمد باقر (ع) بازخوانی شد
آئین قالیشویان مشهد اردهال میراث معنوی ایران
کاشان- مراسم قالیشویان نمایش واقعه شهادت سلطان علی بن محمد باقر (ع) در سال ۱۱۳ هجرت در سرمین مشهد اردهال و نحوه به خاکسپاری این امامزاده توسط اهالی فین کاشان است که هر ساله با تعصب و غرور خاصی معمولا در یکی از روزهای میان نهم تا پانزدهم مهرماه برگزار میشود که به روز قالیشویان معروف است.
-
در حاشیه بازدید از زندان اصفهان؛
پشت این دیوارهای بلند «دلتنگی» و «حسرت» فریاد می کند
اصفهان- گروهی از خبرنگاران از زندان نسوان(زندان زنان) و کانون اصلاح و تربیت استان اصفهان بازدید کردند.
-
قدس آنلاین گزارش می دهد؛
آلودگی خاک اصفهان از شایعه تا واقعیت/ فلزات سنگین بالاتر از حد استاندارد است
اصفهان- بین مسؤلان اصفهان حرف های ضد و نقیضی درباره آلوده بودن خاک این دیار به گوش می رسد.
-
افزایش امید به کاهش نرخ بیکاری استان اصفهان با اجرای دو طرح!
اولتیماتوم برای اشتغال
طی ماههای گذشته استاندار اصفهان بارها درباره موضوعات مختلف اولتیماتوم داده است، اما این بار نوبت به کاهش نرخ بیکاری رسیده است.
-
نگاهی به مهمترین چالشهای گردشگری اصفهان/بخش دوم
ایجاد کمپین «در اصفهان خرید نکنید!» توسط گردشگران خارجی!
نبود زیرساختهای خدمات گردشگری و نداشتن کنترل دقیق بر کیفیت و قیمتگذاری صنایعدستی از چالشهای مهم گردشگری اصفهان است. این موضوع بهقدری باعث ایجاد نارضایتی گردشگران خارجی شده که کمپین «در اصفهان خرید نکنید!» در بین گردشگران ایجادشده است.
-
نگاهی به مهمترین چالشهای گردشگری اصفهان/بخش اول
«فرودگاه» نصف جهان، جهانی نیست
اصفهان- این روزها گردشگری اصفهان دوران طلایی خود را سپری میکند، بهطوریکه در نخستین ماه سال جاری، رکورد ورود گردشگران خارجی به اصفهان شکسته شد و پس از سالها رکود، گردشگری استان توانست به جایگاه اصلی خود نزدیک شود اما فرودگاه اصفهان، فرودگاهی در قد و قوارههای بینالمللی نیست.
-
نظارت یونسکو بر روند مرمت کاخ چهلستون
مرمت ایوان چهلستون ۲ سال طول میکشد
اصفهان- کارشناسان میگویند مرمت ایوان کاخ چهلستون ۲ سال طول میکشد و اهالی فرهنگ نگران هستند با طولانی شدن روند مرمت، پروژه دچار مدیریت چندگانه شده و حضور حصارها و داربستها طولانی شود.
-
شهرداری مقصر است/شهرداری: تکذیب میکنیم
اصفهان- در شرایطی که مدیر طرحهای ساماندهی، حفاظت و بهرهبرداری زایندهرود ۳۰۹چاه غیرمجاز شهرداری را عامل مهم فرونشست زمین در اصفهان میداند، معاون خدمات شهری شهرداری میگوید: دلیل این اتهام این است که مدیریت زایندهرود به مشکلاتی برخورده و مسئولان ترجیح میدهند شهرداری را مقصر جلوه دهند.
-
اصفهان دیگر نصف جهان نیست (۳)
تغییر برند اصفهان، یک حرکت تجاری است/ اهالی فرهنگ بیخبرند
اصفهان- حدود ۴ سال است که کمیسیون گردشگری اتاق بازرگانی اصفهان با برگزاری نشستها و پیگیریهای مختلف در صدد ایجاد برندی بینالمللی برای شهر اصفهان است که گفته میشود تا یک ماه آینده از برند جدید اصفهان با عنوان «اصفهان، داستان گفته نشده» رونمایی میشود. برند جدیدی که بیش از آنکه یک حرکت فرهنگی باشد یک حرکت تجاری است.
-
تاملی پیرامون یک خبر/«تکذیب» آتش شایعه پالایشگاه اصفهان را خاموش نکرد
اصفهان- پنجم تیرماه خبری در فضای مجازی مبنی بر آتش سوزی پالایشگاه اصفهان و مصدومیت ده ها کارگر منتشر شد که هر چند بیش از یک خط نبود اما یک دنیا شایعه و تکذیب به همراه داشت.
-
اصفهان دیگر نصف جهان نیست (۲)
«اصفهان، داستان گفته نشده» به مذاق هنرمندان خوش نیامد/ حرکتی که متولیاش فرهنگ نیست
اصفهان- «اصفهان- نصف جهان» برندی است که مردم اصفهان و ایران سالهاست با آن عجین شدهاند و حتی این شهرت در بین گردشگران خارجی نیز مطرحشده است. اما این برند قرار است بهزودی دستخوش تغییرات جدیدی شود که چندان به مذاق شهروندان اصفهانی و هنرمندان خوش نیامده است.
-
اصفهان دیگر نصف جهان نیست (۱)
برند سازی برای حضور در بازارهای بین المللی/ ابهام در یک حرکت جهانی
اصفهان- سالهاست که اصفهان در ایران و جهان به دلیل وجود بیش از شش هزار اثر تاریخی با برند «اصفهان نصف جهان» شهرت داشته است.
-
کسبه مخالف، مدیریت شهری و گردشگران موافق؛
«جلفا» محور گردشگری/ گذرهای تاریخی ساماندهی می شوند
اصفهان- «جلفا» یکی از مناطق جنوبی شهر اصفهان نام دارد که سابقه بناهای ساخته شده در آن به زمان شاه عباس باز می گردد. این محله به عنوان گذرتاریخی نوسازی و ساماندهی شده است. طرحی که موافقان و مخالفان خودش را دارد.