«ما را مجبور نکنید که یک بمب‌گذار نزد شما بفرستیم. در عرض یک هفته این تجارت شرم‌آور را متوقف کرده و تجهیزات مشکل دار را بسوزانید. فقط گوشی تلفن همراه،‌ باطری و شارژر بفروشید.»<BR> <BR>

تهدید طالبان به بمب‌گذاری فروشگاه‌های تلفن همراه در پیشاور

 مقامات پاکستان اعلام کردند، شبه‌نظامیان طالبان در این کشور فروشگاه‌های یک بازار فروش تلفن همراه در شهر پیشاور را تهدید کردند آنها را به دلیل آنچه که فروش بی شرمانه لوازم جانبی تلفن همراه، فایل‌های ویدئویی و آهنگ‌های زنگ تماس خوانده‌اند، مورد حمله قرار خواهند داد.

به گزارش ایسنا به نقل از خبرگزاری فرانسه، حدود 60 تن از فروشندگان تلفن همراه نامه‌هایی را دریافت کردند که طی آن از آنها خواسته شده بود تجهیزات مشکل‌دار نظیر حافظه‌های داخلی و لوازم جانبی را سوزانده و تنها به فروش گوشی‌های تلفن همراه و لوازم ضروری وابسته به آن بپردازند.

طالبان در گذشته فروشگاه‌های فروش سی دی و دی وی دی را هدف بمب‌گذاری قرار داده بود.

شبه‌نظامیان طالبان در یکی از نامه‌های خود نوشته بودند: ما را مجبور نکنید که یک بمب‌گذار نزد شما بفرستیم. در عرض یک هفته این تجارت شرم‌آور را متوقف کرده و تجهیزات مشکل دار را بسوزانید. فقط گوشی تلفن همراه،‌ باطری و شارژر بفروشید.

در این نامه اعضای طالبان آمده است: ماموریت ما متوقف کردن این تجارت شرم‌آور است و اگر شما خودتان جلوی آن را نگیرید، ما به شما درس عبرت می‌دهیم.

پلیس و مقامات پاکستان بلافاصله تدابیری را در جهت کاهش این تهدیدهای گروه طالبان اتخاذ کردند.

شکیل احمد دبیر کل انجمن اصناف محلی به خبرگزاری فرانسه گفت: ما بلافاصله فروشگاه‌های فروش فایل‌های صوتی و تصویری را پس از آنکه حدود 60 تن از فروشندگان از طریق پست نامه‌های تهدیدآمیز از سوی طالبان دریافت کردند، تعطیل کردیم.
 

پخش زنده