مدیرکل امور اداری صندوق تامین اجتماعی از استخدام حدود 1600 نفر در صندوق طی دو مرحله آزمون استخدامی در آبان و آذرماه سال جاری خبر داد.

ثبت‌نام آزمون استخدامی تامین‌اجتماعی از شنبه آغاز می‌شود

به گزارش قدس انلاین نوروزیان روز دوشنبه در یک نشست خبری، جمعیت بیمه‌شدگان اصلی و تبعه صندوق تامین اجتماعی را 28 میلیون نفر عنوان کرد و افزود: علاوه بر این چهار میلیون نفر مستمری‌بگیر تامین اجتماعی هستند.

وی با اشاره به فعالیت 340 مرکز درمانی زیرمجموعه تامین اجتماعی اظهارکرد: از این تعداد 68 مورد بیمارستان و 260 درمانگاه هستند.

نوروزیان با بیان اینکه در حال حاضر تامین اجتماعی 60 هزار پرسنل دارد، گفت: 40 هزار نفر از این تعداد در بخش درمان و مابقی در بخش صندوق بیمه تامین اجتماعی فعالیت می‌کنند.

مدیر کل امور اداری صندوق تامین اجتماعی با اشاره به خروج نیروهای در اختیار صندوق از سه سال قبل اظهار کرد: طی این مدت حدود چهارهزارنفر از نیروهای تامین اجتماعی خارج شدند اما هیچ جذب نیرویی نداشته‌ایم.

وی با اشاره به توسعه مراکز درمانی و بیمه طی چندسال گذشته بر ضرورت استخدام و جذب نیروهای کاری تاکید کرد و افزود: به همین منظور آزمونی در ششم آبان ماه سال جاری برای جذب 728 نفر در بخش‌های درمانی و بیمه‌ای برگزار می‌شود که از این تعداد 534 نفر در بخش درمانی و 194 نفر در بخش بیمه‌ای جذب خواهند شد.

نوروزیان با بیان اینکه متقاضیان جذب در تامین اجتماعی با دو مدرک دیپلم و لیسانس استخدام می‌شوند، اظهار کرد: برای جذب برخی مشاغل نظیر بهیار و بیماربر داشتن مدرک دیپلم با معدل حداقل 15 و شرط سنی حداکثر 22 سال در نظر گرفته شده است. برای جذب بهیاران نیز مدرک دیپلم بدون شرط معدل و حداکثر سن 25 سال تعیین شده است.

وی حداقل معدل افراد دارای مدرک لیسانس متقاضی استخدام درتامین اجتماعی را 14 و شرط سنی آنها را حداکثر 26 سال عنوان کرد و یادآور شد: برای کسانی که خدمت سربازی را گذرانده‌اند این شرط سنی تا 28 سال افزایش می‌یابد.

مدیر کل امور اداری صندوق تامین اجتماعی در خصوص استخدام پزشکان نیز توضیح داد: در این بخش شرط معدلی پیش‌بینی نشده و پزشکان تا حداکثر سن32 سال می‌توانند به استخدام تامین اجتماعی درآیند.

وی خاطرنشان کرد: با توجه به گذراندن دوره طرح برای پزشکان امکان جذب نیرو تا سقف 35 سال رانیز فراهم کردیم.

به گفته وی بر اساس مصوبه هیات امنای صندوق تامین اجتماعی استخدام فرزندان شاهد و جانبازان 50 درصد به بالا بدون لحاظ شرط معدل و با رعایت مفاد قانون برنامه پنجم توسعه انجام می‌شود.

نوروزیان خاطرنشان کرد: تامین اجتماعی الزامی به رعایت قانون جذب سه درصد از نیروهای استخدامی از میان معلولان ندارد.

به گفته وی آزمون آبان ‌ماه در 12 استان شامل آذربایجان شرقی، خراسان رضوی، اصفهان، تهران، فارس، هرمزگان، خوزستان، همدان، قزوین، گیلان، کرمان و مازندران برگزار می‌شود.

نوروزیان با اشاره به پذیرفته شدن دو برابر ظرفیت استخدامی در آزمون کتبی اظهار کرد: در نهایت 1.5 برابر ظرفیت جذب در مصاحبه پذیرفته شده تا در مرحله گزینش نیروهای جذب شده انتخاب شوند.

وی زمان ثبت‌نام آزمون را که به صورت اینترنتی صورت می‌گیرد 9 تا 16 مهرماه عنوان کرد و افزود: متقاضیان می‌توانند با مراجعه به سایت اینترنتی تامین اجتماعی به آدرس www.tamin.ir نسبت به ثبت‌نام اقدام کنند.

وی با اشاره به اینکه اغلب خروج نیروهای در اختیار تامین اجتماعی از میان پرستاران صورت گرفته است، یادآور شد: طبعا بیشترین جذب نیرو از طریق آزمون استخدامی در بخش پرستاری است.

به گفته وی بیشترین جذب نیرو به استان تهران اختصاص دارد که 300 نفر ظرفیت برای آن در نظر گرفته شده است.

وی جزئیات استخدام نیروی انسانی در تامین اجتماعی را اینطور تشریح کرد: حدود 190 نفر لیسانس پرستاری، 37 نفر نسخه‌پیچ، 43 نفر متصدی خدمات عمومی، 125 نفر بیماربر و در بخش بیمه نیز 120 کارشناس بیمه و 45 متصدی خدمات اداری استخدام خواهند شد.

وی یادآور شد: فرزندان همکاران و بازنشستگان صندوق تامین اجتماعی نیز از 10 امتیاز مثبت در مقایسه با سایر آزمون‌دهندگان برخوردارند.

وی درباره محتوای آزمون استخدامی صندوق تامین اجتماعی توضیح داد: این آزمون شامل 70 پرسش تخصصی و 50 پرسش عمومی است و برای دیپلمه‌ها تنها پرسش‌های عمومی در نظر گرفته شده است.

به گفته وی این پرسش‌ها از دروس ریاضی و آمار مقدماتی، معارف اسلامی، ادبیات فارسی، زبان انگلیسی، آشنایی مقدماتی با رایانه، اطلاعات عمومی و شناخت صندو‌ق تامین اجتماعی از طریق مطالعه اساسنامه این صندوق طراحی شده است.

آزمون دوم استخدامی چهارم آذر برگزار می‌شود

اولویت با نیروهای بومی هر شهر است

به گزارش ایسنا، نوروزیان در ادامه به برگزاری آزمون دوم استخدامی صندوق تامین اجتماعی در 4 آذرماه سال جاری اشاره کرد و افزود: این آزمون با اولویت جذب نیروهای داخلی تامین اجتماعی برگزار می‌شود.

به گفته وی اولویت استخدام در آزمون دوم با نیروهای بومی هر شهر است که دست کم دو مرحله تحصیلی را در آن محل گذرانده‌اند و منابع این آزمون چهار درس اصلی عمومی است.

مدیر کل امور اداری صندوق تامین اجتماعی در خاتمه تصریح کرد: کسانی که در قالب ماده 20 هم اکنون با تامین اجتماعی همکاری می‌کنند می‌توانند در صورت قبولی در آزمون دوم به عنوان نیروهای بند ب ماده 2 قانون تامین اجتماعی ارتقا یابد.

پخش زنده