الازهر مصر اعلام کرد که علاوه بر توسعه فعالیت های اینترنتی، قصد بهره مندی از شبکه های ماهواره را دارد. <BR>

چند شبکه ماهواره ای راه اندازی می کنیم

 

به گزارش قدس آنلاین به نقل از خبر حوزه، الازهر تصمیم دارد که پیام خود را از طریق شبکه های ماهواره ای به مخاطبان خود برساند، عرصه ای که مدت زیادی است آنرا رها کرده است.
الازهر همچنین تصمیم دارد سایت اینترنتی خود را گسترش داده و آموزش دینی را بهبود بخشیده و ائمه خود را بسیج کند تا جایگزینی برای پیام متحجرانه برخی جریان های اسلامی باشند.
الازهر علاوه بر آموزش اکثر ائمه جماعات مصر و صدور روزانه فتوا، میزبان مناقشات میان علما و رهبران دینی و سیاسی و متفکرین برجسته در مورد آینده مصر است.
محمود عزب مشاور شیخ احمد الطیب، شیخ الازهر، گفت: انقلاب مصر، الازهر را در اصلاحات یاری کرده است.
ابراهیم نجم، مشاور شیخ علی جمعه مفتی مصر هم گفت: الازهر به اندازه کافی از وسایل ارتباطی و تکنولوژی مدرن اطلاعات بهره مند نیست.
این دو مشاور به رویترز گفته اند الازهر در رقابت های سیاسی انتخابات پارلمان مصر به سود کسی کنار نمی­رود.
الازهر تلاش می­کند تا زمانی را که در حکومت سی ساله حسنی مبارک از دست داده جبران کند. وی(مبارک) با نزدیکی به قدرت، گروه های اسلامی خاصی را به رسانه های جدید متصل کرد و توانست یک شبکه ارتباطی در سطح گسترده ملی ایجاد کند تا نظریات افراطی خود را منتشر کنند.
نجم گفت: الازهر تصمیم دارد دو یا سه شبکه ماهواره ای تلویزیونی را در اوایل سال 2012 افتتاح کند که سخنگوی این نهاد باشند و افزود که این پروژه مربوط به دار الافتاء است.
وی در ادامه گفت: شبکه ماهواره ای خصوصی الازهری که به مدت دو سال است که پخش می­شود توسط یک تاجر لیبیایی اداره شده و ربطی به الازهر ندارد.
نجم گفت: دار الافتاء به زودی یک سایت جدید در اینترنت در مورد فعالیت های خود افتتاح می­کند و 60 هزار امام جماعت را از مناطق مختلف کشور برای ارتباط با مردم با رویکرد ارتباط با توده های گسترده مردمی گردآوری می­کند.

برچسب‌ها

پخش زنده