اسماعیل زاده:در رقابتهای جایزه بزرگ فرمول یک در برزیل، نیکو روزبرگ و لوئیز همیلتون راننده های تیم مرسدس نبرد فشرده و طاقت فرسایی را به روی صحنه بردند.

سرنوشت فرمول یک به ابوظبی کشیده شد

 مرسدس بار دیگر دراین مسابقه ثابت کرد که تفاوت قابل توجهی در این فصل با دیگر اتومبیلها داشته و حالا سرنوشت قهرمانی این فصل در ابوظبی مشخص خواهد شد. روزبرگ که در مسابقات قبلی به سختی از همیلتون شکست خورده بود، این بار بی نقص ظاهر شده و با اقتدار در برزیل پیروز شد. همیلتون در این رقابت تنها یک بار شانس پیروزی را حس کرد. در دور بیست وهشتم زمانی که تصمیم به سبقت گیری از روزبرگ گرفت. راننده آلمانی در آن زمان در باکس مشغول تعویض لاستیک هایش بود.

 همیلتون تا جایی که می توانست تلاش کرد، ولی در پیچ بعدی از پیست خارج شد و با خوش شانسی توانست دوباره به کورس رقابت بازگردد. او بعد از بازگشت به پیست بعد از تعویض لاستیک هایش توانست اختلاف چند ثانیه ای اش را هم جبارن کند، ولی هرگز تا آخر مسابقه نتوانست از هم تیمی اش پیشی بگیرد.

با پنجمین پیروزی روزبرگ در این فصل، مرسدس برای یازدهمین بار توانست راننده هایش را روی سکوهای اول و دوم بفرستد. حالا روزبرگ چند امتیاز مهم به دست آورده که فاصله اش با همیلتون را کمتر کرده و باید منتظر فینال بزرگ ابوظبی باشد. همیلتون با 17 امتیاز بیشتر از او در صدر جدول رده بندی راننده ها ایستاده است.  با توجه به اینکه در روز آخر امتیازها دوبرابر خواهند بود، معلوم نیست چه اتفاقی در پایان رخ می دهد. فلیپه ماسا راننده ویلیامز در این مسابقه روی سکوی سوم جای گرفت. او اغلب در این مسابقه سرعتی مشابه روزبرگ و همیلتون داشت و همین که مقابل تماشاگران خانگی روی سکو رفت، برایش افتخار بزرگی محسوب می شود. جنسون باتن با مک لارن جلوتر از فتل چهارم شد و فرناندو آلونسو و کیمی رایکونن که در دورهای آخر دوئلی تماشایی داشتند، در مکان های بعدی ایستادند. در رده بندی اتومبیل ها فراری و مک لارن 16 امتیاز از این پیست کسب کردند و رقابت برای کسب عنوان چهارمی همچنان ادامه دارد.

برچسب‌ها

پخش زنده