رئیس کمیسیون عمران مجلس از عملی نشدن وعده‌های نوبخت در پرداخت 700 میلیارد تومان برای تکمیل زیرساخت‌های مسکن مهر خبر داد.

وعده‌های نوبخت برای تکمیل زیرساخت‌های مسکن مهر عملی نشد/ اهمال دو وزارتخانه و بانک مرکزی

سیدمهدی هاشمی، رئیس کمیسیون عمران مجلس در گفتگو با خبرنگار مهر در پاسخ به این سوال که آیا وعده نوبخت، معاون رئیس جمهور در پرداخت 700 میلیارد تومان برای تکمیل زیرساخت‌های مسکن مهر عملی شده است یا خیر، گفت: این وعده عملی نشده و به طور کلی انتظاراتمان در حوزه مسکن مهر محقق نشده است.

وی افزود: ما هر چه که در تحویل واحدهای مسکن مهر با تاخیر مواجه شویم، مردم با افزایش هزینه و قیمت روبرو می‌شوند که فشار تمام این مسائل بر دوش مردم خواهد بود.

رئیس کمیسیون عمران مجلس با بیان اینکه از رئیس جمهور انتظار داریم که وعده‌ها و قول های اعلام شده را عملی کنند، بیان کرد: در زمینه تکمیل واحدهای مسکن مهر غیر از وزارت راه و شهرسازی وزارت نیرو و بانک مرکزی نیز اهتمام جدی در این خصوص ندارند.

هاشمی تصریح کرد: روحانی باید هر چه سریعتر نسبت به هماهنگی‌های لازم در جهت تکمیل واحدهای مسکن مهر در کشور اقدام کند.

به گزارش مهر، اواسط شهریور ماه سال جاری بود که جلسه‌ای برای تأمین خدمات زیربنایی مسکن مهر با حضور مسئولان ارشد وزارت راه و شهرسازی و وزارت نیرو و نوبخت معاون برنامه ریزی و نظارت راهبردی رئیس جمهوری در حضور جهانگیری معاون اول رئیس جمهوری برگزار شد.

در این جلسه نوبخت به جهانگیری و مسئولان ارشد وزارتخانه ها قول داد تا 700 میلیارد تومان را دولت و 300 میلیارد تومان را وزارت نیرو برای تأمین خدمات زیربنایی مسکن مهر تا پایان شهریور تقبل کنند.

اما با گذشت تابستان نه تنها این 700 میلیارد تومان بلکه آن  300 میلیارد تومان وزارت نیرو نیز تامین نشد.

با ورود به فصل پائیز و در 15 مهر ماه بود که نوبخت معاون برنامه‌ریزی و نظارت راهبردی رئیس جمهور طی نامه‌ای به شماره 40904224 به وزارت نیرو ابلاغ کرد تا از محل حق انشعابات 300 میلیارد تومان بابت احداث شبکه آب، برق و فاضلاب مسکن مهر اقدام کند.

با وجود اینکه بارها مسئولان وزارت راه و شهرسازی و وزارت نیرو عنوان می کنند که برای تکمیل برخی واحدهای مسکن مهر منتظر تامین آب و برق هستند هنوز با گذشت دو ماه از وعده نوبخت خبری از تامین 700  میلیارد تومان نیست.

اگر چه 300 میلیارد تومانی هم که در اوسط مهر ماه ابلاغ شد را باید به فال نیک گرفت اما این مبلغ بسیار ناچیز است و با مبلغ 5600 میلیارد تومان پیش بینی شده مورد نیاز برای تکمیل آب و برق مسکن مهر فاصله زیادی دارد

برچسب‌ها