معاون توسعه اشتغال وکارآفرینی وزارت تعاون کار ورفاه اجتماعی از ایجاد ۴۰۰ هزار شغل جدید تا پایان سال خبر داد.

معاون وزیر کار : ۴۰۰ هزار شغل جدید در راه است

حسن طایی در حاشیه همایش کانون‎های‎ کارآفرینی کشور در گفت‌و‌گو با  تسنیم ، با بیان اینکه امیدواریم شاهد افزایش تعداد فرصت‎های شغلی در کشور باشیم، اظهار داشت: با توجه به برنامه‎هایی که توسط هیئت دولت تنظیم شده و کارهایی که دستگاه‌های اجرایی انجام می‌دهند انتظار می‎رود امسال شاهد رشد 3 درصدی باشیم.
تصور بر این است که امسال میزان رکود را پشت سر بگذاریم و امیدواریم که در سال 93 جلوی ریزش اشتغال موجود گرفته شود.
طایی عنوان کرد: با توجه به مهیا بودن شرایط انتظار داریم 400 هزار فرصت شغلی جدید به فرصت‎های موجود اضافه شود، باتوجه به برنامه‎ها و تلاش‎هایی که در شورای عالی اشتغال انجام می‌شود رونق در حوزه اشتغال دور از انتظار نیست.
معاون وزیر کار تصریح کرد: تمامی بحث بر سر این است که بانک مرکزی به عنوان بانک هماهنگ کننده و کنترل کننده شبکه بانکی کشور و سیاست‌گذار، سیاست مناسبی را در زمینه بنگاه های کوچک و متوسط داشته باشد.
وی با تصریح بر اینکه بانک مرکزی سیاست‎های اعتباری تسهیل‎گر برای فعالیت بنگاه‎های کوچک و متوسط را در دستور کار قرار دهد، اظهار داشت: از سوی دیگر سازمان مدیریت و برنامه‎ریزی کشور اعلام آمادگی کرده تا از طرح‌هایی که در شورای عالی اشتغال مورد تایید قرار می‎گیرد حمایت کند و خوشبختانه اعتباری نیز به این منظور مشخص کرده است.
طایی اعتبار در نظر گرفته شده در این زمینه را هزار میلیارد تومان اعلام کرد و گفت: با توجه به اینکه در چهار سال گذشته اعتباری برای اجرای سیاست‎های بازار کار دریافت نکرده‎ایم، اختصاص این بودجه می‎تواند نویدبخش فضای مناسبی در بازار کار باشد.
وی عنوان کرد: این اعتبار برای مراکز کاریابی، اشتغال روستایی، اشتغال عمومی تخصیص داده می‎شود و تلاش می‎کنیم در چارچوب برنامه‌های کلی کشور در زمینه زیربناها کمک‌هایی داشته باشیم.
معاون وزیر کار درباره لایحه تبدیل کانون کارآفرینی به سازمان نیز بیان کرد: این لایحه در کمیسیون اجتماعی دولت است و تمام تلاش بر این است که این کار اجرایی شود.
وی افزود: فردا دبیر کمیسیون اجتماعی دولت به همدان می‌آید و با کارآفرینان بحث و تبادل‌نظر دارد که این امر کمک می‎کند تا این لایحه از کمیسیون اجتماعی دولت به مجلس ارسال شود.
وی با بیان اینکه امیدواریم امسال شاهد ارسال این لایحه به مجلس باشیم، گفت: 6 سال است که این لایحه بدون نتیجه باقی مانده و کارآفرینان در انتظار عملیاتی شدن آن هستند.
طایی با اشاره به اینکه دولت نگاه مثبتی به کارآفرینان دارد، بیان کرد: دولت کارآفرینان را همکاران خود در بخش خصوصی و نوآورانی مددکار در برنامه‎ها و طرح‎های خود می‌داند.

 

برچسب‌ها

پخش زنده