محمودرضا تخشید پس از انتصاب به سمت مدیرکل نمایش سیما،در اظهاراتی بر اختصاص زمان کافی به پروژه‌های نمایشی «الف ویژه» تاکید کرد و یادآور شد که کارهای الف ویژه و شاخص نباید در بازه زمانی کوتاه به ثمر برسند.

اولین اظهارات مدیرکل جدید نمایش سیما
به گزارش سرویس تلویزیون و رادیو ایسنا، مراسم تقدیر از محمدرضا معصوم زادگان - رئیس پیشین مرکز سیمافیلم - و معارفه محمودرضا تخشید - مدیرکل جدید نمایش سیما - با حضور دکتر پورحسین - قائم مقام سیما - علی‌اصغر داودآبادی و همچنین مدیران مرکز سیمافیلم برگزار شد.

در ابتدای این مراسم، دکتر پورحسین - قائم مقام سیما - در سخنانی با اشاره به برخی گمانه‌زنی‌ها در رسانه‌ها در خصوص انحلال مرکز سیمافیلم اظهار کرد: این مرکز همواره یکی از بخش‌های قدرتمند سازمان صداوسیما بوده و آثار ارزشمندی بسیاری در آن تولید شده است. از این رو همچون گذشته به فعالیت‌های آن توجه خواهد شد و تنها تغییری که اتفاق خواهد افتاد، ادغام آن با اداره کل نمایش سیما و تعریف ماموریت‌های جدید برای آن خواهد بود.

وی ادامه داد: محمدرضا معصوم زادگان از مدیران باسابقه و دارای کارنامه فرهنگی و دلسوز در رسانه ملی بوده که در طول سالهای گذشته منشاء خدمات ارزنده‌ای در رسانه بوده است. همینطور سوابق درخشان آقای تخشید در گروه فیلم و سریال شبکه تهران و و گروه فیلم و سریال شبکه سه سیما و همچنین مدیریت گروه خانواده شبکه یک بر کسی پوشیده نیست و قطعا بهترین گزینه برای تصدی مدیریت اداره کل نمایش سیما، ایشان هستند.

قائم مقام سیما همچنین گفت:ایجاد مرکزی واحد جهت تمرکز تولید آثار نمایشی یک اقدام زیربنایی و مطالعه شده است تا ساخت فیلم و سریال در رسانه ملی با انسجام بیشتری انجام شده و از تولید آثار با مضامین تکراری جلوگیری شود؛ در نتیجه ماموریت جدید اداره کل نمایش سیما، ساماندهی یکپارچه تولیدات و همچنین انتخاب مدیران و نظارت بر گروه‌های فیلم و سریال شبکه‌ها خواهد بود و این امر قطعا فضای بهتری را برای عملکرد مجموعه معاونت سیما و تعامل با هنرمندان بوجود خواهد آورد.

***

به گزارش ایسنا، محمدرضا معصوم زادگان - رئیس پیشین سیمافیلم - نیز با اشاره به فعالیت‌های انجام شده در طول دوره گذشته یادآور شد: در زمان مسئولیت اینجانب، ساخت آثار با موضوع انقلاب اسلامی و دفاع مقدس به عنوان ماموریت اصلی مرکز سیمافیلم تعریف شد و ما در طول یک سال و نیم گذشته با همکاری همه جانبه تمامی گروه‌ها، قدم بلندی در این عرصه برداشتیم که حاصل آن قرار گرفتن پروژه‌های بزرگی همچون شهید باکری، شهید چمران، شهید تهرانی مقدم، جاویدالاثر متوسلیان و سریال «پوریای ولی» در مسیر تولید است.

وی ضمن آرزوی موفقیت برای محمودرضا تخشید اظهار کرد: تلویزیون خانه اول و اصلی ماست و برای ما فردیت معنایی ندارد و همگی ما برای ارتقای کیفی رسانه تلاش خواهیم کرد.

***

در ادامه این مراسم، محمودرضا تخشید - مدیر کل جدید نمایش سیما - نیز با اشاره به فعالیت‌های انجام شده در مرکز سیمافیلم ضمن تقدیر از زحمات محمدرضا معصوم زادگان در دوره مدیریت مرکز سیمافیلم، بیان کرد: ماموریت تعریف شده در زمینه تولید آثار دفاع مقدسی و انقلاب اسلامی، در اداره کل نمایش سیما نیز با جدیت دنبال خواهد شد و ماموریت‌های جدید ابلاغی از سوی ریاست محترم سازمان و معاونت محترم سیما نیز در همین راستا پیگیری و اجرایی خواهد شد.

وی افزود: ساخت یک اثر نمایشی ارزشمند مستلزم کار مطالعاتی دقیق و زمان کافی است و باید برای ساخت یک کار الف ویژه شاخص حداقل بین دو تا چهار سال زمان لازم است و نباید توقع داشت همه برنامه‌ها در بازه زمانی کوتاه به ثمر برسد.

او خاطرنشان کرد: تخصصی و مستقل کردن فرآیند ارزیابی و برآورد برنامه‌های ترکیبی و نمایشی یکی دیگر از مزایای تشکیل اداره کل نمایش است که هم برای رسانه و هم برای هنرمندان اتفاق مثبت و مبارکی خواهد بود.

 

تخشید در ادامه صحبت‌هایش در خصوص ضرورت ایجاد یک مرکز واحد برای تولید آثار نمایشی مطرح کرد: تمرکز تولید، حس رقابت کاذب را در میان شبکه‌ها و تهیه کنندگان از بین می‌برد. همچنین تشکیل اداره کل نمایش سیما سبب می‌شود تا فرایندهای تولید، تسهیل و روان‌سازی شود و زمینه یک نظارت دقیق و منسجم را فراهم می‌کند. از سویی دیگر یکسان‌سازی معیارها و اولویت‌ها ضمن اینکه از برخوردهای سلیقه‌ای و تولید کارهای موازی جلوگیری می کند، این امر به کاهش هزینه‌ها، انسجام تولید و از همه مهمتر یکسان سازی معیارها، اولویت‌ها و نرخنامه‌ها منجر خواهد شد.

***

به گزارش ایسنا، مراسم تودیع معارفه محمودرضا تخشید به عنوان مدیر کل نمایش سیما، با حضور مدیران و کارکنان مرکز سیمافیلم و جمعی از هنرمندان و تهیه کنندگان از جمله پرویز شیخ طادی، فریبرز عرب‌نیا، سعید سعدی، پروین شمشکی، احمد مرادپور، جواد شمقدری، محمد داوودی، سعید سلطانی، رضا جودی و جواد نوروزبیگی همراه بود.

در این جلسه نیز حجت‌الاسلام رحیم زاده و دکتر فنائیان طی سخنانی ضمن آرزوی موفقیت برای محمودرضا تخشید از زحمات محمدرضا معصوم زادگان - رئیس سابق سیمافیلم تقدیر و تشکر کردند.

همچنین پرویز شیخ طادی در این جلسه ضمن ابراز خرسندی از تشکیل جلسه تقدیر از محمودرضا تخشید گفت: نگران بودم که این جلسه تشکیل نشود؛ چراکه عده‌ای منتظر هستند تا به نوعی تقابل بین مدیران جدید و مدیران سابق تلویزیون را به جامعه القاء کنند، در حالیکه اینطور نیست و قطعا همگی ما دست به دست خواهیم داد تا بر مشکلات موجود غلبه کنیم و تولیدات رسانه به سطح مطلوب و درخشانی برسد.

در پایان این مراسم، کارکنان و حاضرین در مراسم با اهدای هدایایی از محمدرضا معصوم زادگان - رئیس سابق سیمافیلم تقدیر کردند.

 

برچسب‌ها

پخش زنده