معاون ارزی بانک مرکزی از انجام هماهنگی با نیروی انتظامی برای جلوگیری از فعالیت دلالان بازار ارز خبر داد و گفت: سامانه سنا تا چند روز دیگر برای صرافی‌ها فعال می‌شود.

سامانه ارزی صرافی‌ها تا چند روز دیگر فعال می‌شود/ هماهنگی با نیروی انتظامی برای برخورد با دلالان خیابانی

به گزارش خبرنگار اقتصادی خبرگزاری فارس، غلامعلی کامیاب در حاشیه همایش بانکداری الکترونیک در خصوص اجرای دستورالعمل ساماندهی صرافی‌ها و اجرایی شدن فرایند سامانه سنا توسط کانون صرافان اظهارداشت: هنوز آمادگی کامل در کانون صرافان بوجود نیامده که البته در حال آماده سازی هستند.

وی افزود: این کار احتیاج به زمان دارد و نیازمند آن است که سیستم طراحی شده ساده باشد تا به راحتی امکان عملیاتی شدن را داشته باشد.

معاون ارزی بانک مرکزی در پاسخ به این سوال که با این حساب چند ماه زمان باید برای عملیاتی شدن طرح صرف کرد؟ گفت: چند ماه زمان نمی‌برد و در فاصله زمانی چند روز اجرایی خواهد شد.

وی در پاسخ به این سوال که آیا با نیروی انتظامی برای ممانعت از فعالیت دلالان در بازار ارز انجام شده است، گفت: هماهنگی‌ها در حال انجام است اما بنده نمی‌توانم در مورد آن صحبت کنم چون این کار وظیفه بانک مرکزی نیست.

کامیاب تصریح کرد: باید فرصت دهیم تا بازار خود را پیدا کند.

وی در واکنش به این سوال که آیا همه درآمدهای نفتی ایران در سال جاری به حساب بانک مرکزی به طور کامل واریز شده است، اظهار داشت: همه درآمدهای نفتی به بانک مرکزی واریز و به بخش‌های مشخص شده طبق قانون تخصیص خواهد یافت.

وی تاکید کرد: این کار در سال‌های گذشته هم انجام شده و هم‌اکنون هم انجام می‌گیرد.

برچسب‌ها

پخش زنده