وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی از توزیع دور سوم بسته‌های غذایی در هفته گذشته به نیازمندان و مددجویان خبر داده بود که هنوز خبری از توزیع این بسته‌ها نیست.

بسته‌ سوم امنیت غذایی ۴۵ روز مانده به عید به دست نیازمندان نرسید!
 
خبرگزاری فارس: بسته‌ سوم امنیت غذایی ۴۵ روز مانده به عید به دست نیازمندان نرسید!
  •  

به گزارش  فارس، یکی از سیاست‌های رفاهی و همچنین امنیت غذایی دولت یازدهم برای خانواده‌های نیازمند و محروم توزیع بسته‌های حمایتی به این خانواده بوده به طوری که در ابتداء سال جاری علی ربیعی وزیر تعاون،کار و رفاه اجتماعی خبر از توزیع سبد کالا به نیازمندان در چند مرحله داد.

البته در ابتدای سال نام بسته‌های حمایتی تحت عنوان سبد کالا معرفی شد که بعدها و پس از توزیع مرحله نخست که با حواشی زیادی روبرو بود، نام این تسهیلات به بسته‌های امنیت غذایی تغییر نام پیدا کرد.

ربیعی پس از توزیع مرحله نخست بسته های امنیت غذایی، عنوان کرد که تا پایان سال 93 ، طی سه مرحله دیگر بسته‌های امنیت غذایی به نیازمندان و مددجویان دستگاه‌های حمایتی توزیع خواهد شد که در ادامه نیز یک مرحله دیگر از بسته‌های غذایی به خانواده‌های اشاره شده، توزیع شد.

به گزارش فارس کمتر از 45 روز به پایان سال جاری بیشتر نمانده است که هنوز خبری از دوبسته امنیت غذایی مد نظر آقای وزیر نیست و این در حالی است که در 15 دی ماه و در حاشیه دیدار ربیعی با وزیر بهداشت عراق در خصوص توزیع بسته‌های امنیت غذایی توضیحاتی را مطرح کرد. 

وی اظهار داشت: برای مبارزه با فقر غذایی سبدهای غذایی به نیازمندان ارائه می‌شود و در همین راستا نیز سبد سوم غذایی را تا پایان دی ماه توزیع می‌کنیم و سبد چهارم نیز در هفته چهارم اسفند برای افراد شناسایی شده توزیع می‌شود.

ربیعی ادامه داد: بودجه سبدهای غذایی تأمین شده است و در هفته آینده نحوه توزیع و دریافت این سبدها اعلام می‌شود.

وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی بیان داشت: کماکان در حال بررسی هستیم تا افراد دیگری را نیز که به این سبد غذایی نیازمندند شناسایی کنیم و بحث امنیت غذایی را برای این افراد نیز در نظر بگیریم.

ربیعی یادآور شد: امسال برنامه‌های مختلفی برای طبقات مختلف جامعه داشته‌ایم که حمایت‌های غذایی و مبارزه با فقر غذایی یکی از این برنامه‌ها بوده است و تا پایان سال در 4 مرحله انجام می‌شود.

وی بیان داشت: در توزیع سبد چهارم غذایی که در اسفند ماه انجام می‌شود در صورت تأمین بودجه تعداد افرادی که نیازمند این سبد هستند افزایش خواهد یافت.

پس از اینکه وزارت رفاه به وعده خود در خصوص توزیع بسته های امنیت غذایی در دی ماه عمل نکرد، بار دیگر علی ربیعی وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی در حاشیه مراسم واگذاری 2 هزار واحد مسکونی به مددجویان تحت پوشش بهزیستی در خصوص عدم توزیع بسته امنیت غذایی مورد سوال خبرنگاران قرار گرفت که وی در این خصوص توضیح داد:از ابتدای سال تا کنون در دو مرحله این بسته‌های امنیت غذایی توزیع شده است.

وی تصریح کرد: سومین مرحله از توزیع بسته‌‌های امنیت غذایی و شارژ کارت‌های مخصوص این بسته‌ها در هفته آینده صورت می‌گیرد.

ربیعی با بیان اینکه در سومین مرحله از توزیع بسته‌های امنیت غذایی، مرغ هم به سبد حمایتی اضافه خواهد شد، گفت: 144 میلیارد تومان برای اضافه شدن مرغ به بسته‌های امنیت غذایی پیش‌بینی شده است.

وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی در خصوص تعداد نفراتی که از بسته‌های امنیت غذایی در سومین مرحله استفاده خواهند کرد، افزود: 10 میلیون نفر از این تسهیلات بهره‌مند خواهند شد.

وی در ادامه با اشاره به چهارمین مرحله از توزیع بسته‌های امنیت غذایی نیز گفت: چهارمین و آخرین مرحله از توزیع بسته‌های امنیت غذایی در سال جاری در ماه پایانی سال انجام می‌گیرد.

با پیگری های انجام شده از خانواده‌های که در دو مرحله گذشته بسته های امنیت غذایی را دریافت کرده‌ بودند، مشخص شد که هنوز کارت‌های این خانواده ها در مرحله سوم شارژ نشده است.

برچسب‌ها

پخش زنده