مدیرعامل سازمان بیمه سلامت ایرانیان گفت: دیگر کسی برای جبران هزینه ی درمان وسایل خانه اش را نمی فروشد

دیگر کسی برای جبران هزینه ی درمان وسایل خانه اش را نمی فروشد

به گزارش قدس آنلاین انوشیروان محسن بندپی مدیر عامل سازمان بیمه سلامت ایرانیان در گفتگو با خبرنگار اجتماعی ایسکانیوز گفت: 9 میلیون و 300 هزار نفر برای بیمه سلامت ایرانیان ثبت نام کرده بودند که از این تعداد 8 میلیون و 500 هزار نفر بیمه شدند. هدف این طرح پوشش افرادی بود که دارای مشکلات عدیده ای از جمله نبود مسکن و شغل مناسب است و از طرفی این افراد در معرض و تهدید انواع بیماری ها قرار دارند و گاهی این افراد که بیمار بودند از لحاظ مالی قادر به پرداخت هزینه های درمان نبودند.

مدیر عامل سازمان بیمه سلامت ایرانیان افزود: این طرح درصدد است گروهی از افراد را پوشش دهد که اگر دچار بیماری جسمی یا روحی شدند ناگزیر نباشند. لوازم و مایحتاج زندگی خود را بفروشند تا بتوانند هزینه های درمان خود را و یا خانواده خود را بپردازند.

بندپی بیان کرد: این طرح 8 میلیون جمعیتی که مستعد انواع بیماری ها بودند و در مقابل خطرات جدی آسیب پذیر بودند و بیماری خاصی را گاهاً تحمل می کردند تحت پوشش قرار داد و به آنها کمک کرد تا به درمان و سلامتی خود توجه کنند بدون اینکه نیاز باشد اولویت های زندگی خود مثل مسکن، خوراک و پوشاک را کنار گذاشته و هزینه درمان بدهند.

او تأکید کرد: میزان مراجعه به مراکز درمانی این افراد نسبت به افرادی که از قبل دفترچه بیمه داشتند 5/2 برابر شده است.

مدیر عامل سازمان بیمه سلامت اظهار کرد: طرح بیمه سلامت ایرانیان به افزایش سلامت در میان مردم کمک می کند و تا کنون 3 میلیون و 400 هزار خانوار را پوشش داده است.

بندپی گفت: ثبت نام در این طرح محدودیت زمانی ندارد و افرادی که تا امروز احساس نیاز نکرده و یا در این جریان قرار نگرفته و مطلع نبودند می توانند به بخش امید سایت بیمه سلامت مراجعه کنند. بعد از ثبت نام و دریافت کد رهگیری آنها هم می توانند از خدمات این بیمه بهره مند شوند.

برای ثبت نام فقط دو شرط وجود دارد: نخست افراد باید ایرانی باشند دوم دارای دفترچه بیمه سازمان های دیگر بیمه گر نباشند و البته شایان ذکر است که ثبت نام برای این بیمه هزینه ای ندارد.

مدیر عامل سازمان بیمه سلامت ایرانیان درباره اقداماتی که در بخش بررسی و جستجوی هویت بیمه شدگان صورت گرفته گفت: 30 بیمارستان تا کنون مجهز به بررسی هویت بیمه شدگان از طریق سامانه مرکزی شده اند و این تعداد روز به روز در حال گسترش است و بیمارستان های بیشتری را تحت پوشش این سامانه قرار خواهیم داد.

 

برچسب‌ها

پخش زنده