وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی فیلم محمد (ص) ساخته مجید مجیدی را اثری ماندگار و فاخر توصیف کرد و گفت : این فیلم باعث افتخار جمهوری اسلامی ایران است.

فیلم محمد (ص) ماندگار و باعث افتخار جمهوری اسلامی است

به گزارش قدس آنلاین و به نقل از خبرگزاری ایرنا، علی جنتی بعدازظهر امروز دوشنبه و در مراسم اختتامیه دومین جشنواره دانشجویی فرهنگ و هنر سراسر کشور در تالار وحدت ، گفت: امیدوارم در آینده ای نزدیک شاهد اکران فیلم محمد (ص) در سطح جهانی باشیم تا ببنید که چه میزان استعداد در این حوزه در کشور ما وجود دارد که محصول تولیدی آن جهانی است.

فیلمبرداری فیلم محمد (ص) در آبان ماه سال 1390 آغاز و اوایل امسال به پایان رسید و از این فیلم به عنوان بزرگ ترین پروژه سینمای ایران نام می برند.

داستان این فیلم از دوران جاهلیت و به هنگام تولد آخرین پیامبر خدا حضرت محمد (ص) آغاز شده و با 12 سالگی ایشان که در اولین سفر به همراه عمویشان ابوطالب به شام پس از رسیدن به صومعه بحیرا است، به پایان می رسد.

بحیرا راهبی مسیحی است که درباره ظهور آخرین پیامبر به ابوطالب بشارت می دهد.

ویتوریو استورارو فیلمبردار مطرح ایتالیایی که سه جایزه اسکار گرفته به همراه حمید خضوعی ابیانه این اثر سینمایی را فیلمبرداری کرده است.

«اسکات ای. اندرسون» (برنده اسکار برای طراحی جلوه ویژه فیلم باب در 1996) طراحی جلوه های ویژه این فیلم را برعهده داشته است.

جنتی ضمن ابراز خرسندی از حضور مجدد در جمع اساتید و دانشجویان مراکز علمی- کاربردی فرهنگ و هنر بر لزوم توجه به اقتصاد فرهنگ و هنر تاکید کرد.

وی با بیان اینکه امروزه اقتصاد خلاق در حوزه مسائل فرهنگی در جوامع مختلف بسیار مطرح است گفت: در دنیا توجه ویژه ای به اقتصاد خلاق می شود ، امروزه میزان تبادل محصولات فرهنگی و هنری در مجموع بیش از هشت هزار میلیارد دلار است.

وزیر ارشاد با تاکید بر اینکه اقتصاد کشور باید از وابستگی به نفت جدا شود گفت: در حوزه فرهنگ و هنر نسل جدید بسیار آینده ای درخشانی را می تواند رقم بزند ، آنها از شاگردان اساتید مطرح فرهنگ و هنر کشور هستند.

جنتی ویژگی مهم و بارز موسسه آموزش عالی فرهنگ و هنر را در تلفیق آموزه های علمی با تجربیات اساتید دانست و افزود: اگر بخواهیم فرهنگ و هنر کشور را ارتقا بخشیم باید نیروهای جوان و مستعد را رشد دهیم.

وزیر ارشاد فلسفه وجودی مراکز علمی- کاربردی در کشور را آموزش نظری همراه با آماده ساختن دانشجو برای ورود به بازار کار عنوان کرد و گفت: آنچه که در این زمینه به وزارت ارشاد و دولت مربوط می شود آن است که باید جوانان را باور کرده و کمک کنیم با بسترسازی مناسب بتوانند استعدادهای خود را بروز و ظهور دهند.

وی نیازسنجی و توجه به وجود بازار کار برای رشته های تحصیلی در مراکز فرهنگ و هنر خواستار شد و گفت: رشته هایی که در موسسه فرهنگ و هنر تدریس می شود باید متناسب با نیاز جامعه بوده و ماهیت فرهنگی و هنری داشته باشد.

جنتی همچنین اعلام کرد که برای تاسیس اولین پارک علم و فناوری فرهنگ و هنر آمادگی همکاری با شهرداری تهران وجود دارد.

در مراسم اختتامیه دومین جشنواره دانشجویی فرهنگ و هنر همچنین از اولین ارکستر دانشجویی دانشجویان فرهنگ و هنر و دانشگاه جامع علمی- کاربردی با رهبری شهرام توکلی و علی اکبر قربانی رونمایی شد.

همچنین در این مراسم با حضور علی جنتی وزیر ارشاد، حمید شاه آبادی مشاور وزیر ارشاد و سرپرست موسسه آموزش علمی فرهنگ و هنر و داریوش ارجمند بازیگر پیشکسوت سینما و تلویزیون از خانواده انوشیروان ارجمند بازیگر فقید سینما و تلویزیون تقدیر شد.

داریوش ارجمند نیز طی سخنانی خواستار توجه ویژه وزیر ارشاد و دولت به موسسه پیشکسوتان هنرمند در وزارت ارشاد شد.

در پایان این مراسم نیز از نفرات برتر دومین جشنواره دانشجویان فرهنگ و هنر با اهداء لوح تقدیر شد.

برچسب‌ها

پخش زنده