وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی گفت: قطعاً برگزاری مسابقات و جشنواره‌های چاپ می‌تواند به ارتقای صنعت چاپ کشور کمک فراوانی کند.

جشنواره به ارتقای صنعت چاپ کمک شایانی می‌کند

به گزارش خقدس آنلاین و به نقل از خبرگزاری فارس، آیین اختتامیه چهاردهمین جشنواره صنعت چاپ دقایقی پیش با حضور علی جنتی وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی، سیدعباس صالحی معاون امور فرهنگی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی، محمود رضا برازش مدیرکل دفتر امور چاپ وزارت ارشاد، روسای اتحادیه‌های صنعت چاپ کشور و جمعی از اهالی فرهنگ و ادب در تالار وحدت برگزار شد.

در این مراسم علی جنتی وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی بیان داشت ترجیح می‌دهم که صبحت نکنم چرا که از راست ساعت 10 صبح در این جلسه حضور داشته و مراسم هم با کمی تاخیر شروع شد به همین منظور نوشته‌ای را آماده کرده بودم اما برای این که باید ساعت 12 در جای دیگری باشم از خواندن آن امتناع می‌کنم.

* جنتی: ارتقای صنعت چاپ کشور با برپایی مسابقات و جشنواره‌های چاپ

وی اضافه کرد: از حضور همه‌ سروران گرامی و شما اهالی صنعت چاپ که با توان خود علیرغم محدودیت‌هایی که وجود دارد این صنعت را پیش می‌برید و ارتقا می‌دهید تشکر می‌کنم. به خصوص از همه کسانی که به توسعه این صنعت کمک کرده و به ویژه مسئولان، دبیران و اداره‌کل دفتر امور چاپ وزارت ارشاد که دست اندرکار این جشنواره بودند.

جنتی ادامه داد: قطعاً برگزاری مسابقات و جشنواره‌های چاپ می‌تواند به ارتقای صنعت چاپ کشور کمک فراوانی کند. چرا که کسانی که کار خوب ارایه کرده‌اند مورد تقدیر قرار می‌گیرند و قطعا کسانی که آثارشان مورد تجلیل قرار می‌گیرد همان آثار در جامعه مورد توجه مردم بوده و همین امر به ارتقای صنعت چاپ کشور کمک شایانی خواهد کرد.

* دری: بررسی 532 اثر چاپی در این دوره از جشنواره

در ادامه این مراسم سیامک دری رئیس هیات داوران جشنواره صنعت چاپ و آثار چاپی، بیان داشت با ویرایش شاخص‌ها، پروژه‌ها در 3 حوزه پیش از چاپ، چاپ و عملیات تکمیلی در 42 رشته با 156 ساعت کارشناسی داوری‌ها در 3 روز با استفاده از سامانه مکانیزه‌ شده طراحی و صورت گرفت.

به گفته وی 34 نفر در این دوره از جشنواره داور بودند که 532 اثر چاپی را مورد بررسی قرار دادند از میان آنها نیز 24 اثر در 42 رشته انتخاب و 20 سیمرغ چاپ به برگزیدگان چهاردهمین جشنواره صنعت چاپ و آثار چاپی اهدا خواهد شد.

*فکری:داوران بدون شناخت از شرکت‌کنندگان، به داوری آثار چاپی پرداختند

در ادامه این مراسم محمد حسن فکری یکی از داوران و دست اندرکاران جشنواره صنعت چاپ بیان داشت معتقدم کسانی که توانسته‌اند سیمرغ این جشنواره را به خود اختصاص دهند می‌توانند در عرصه بین‌المللی حوزه صنعت چاپ نیز حضور موفق و مستمری داشته‌ باشند.

وی ادامه داد: چهاردهمین جشنواره ملی صنعت چاپ در بخش مسابقات آثار برتر چاپی و علمی و پژوهشی با رویکرد معرفی آثار برتر ، دغدغه و هدف خود را بر مبنای شناسایی تولید کنندگان نمونه داخلی صرف کرد.

فکری ادامه داد برای نخستین بار در کشور تولید کنندگان نمونه آثار چاپی خود را در پایگاه این جشنواره به ثبت رسانده‌اند و داوران نیز بدون این که بدانند آثار چاپی به کدام چاپخانه و یا شخصی مرتبط است، این آثار را مورد داوری قرار دادند.

براساس این گزارش در پایان این مراسم از برگزیدگان چهاردهمین جشنواره صنعت چاپ و آثار چاپی با حضور وزیر ارشاد تجلیل به عمل آمد.

برچسب‌ها