۴ اسفند ۱۳۹۳ - ۱۵:۵۵
کد خبر: 267039

مدیر پیش‌بینی و هشدار سریع سازمان هواشناسی کشور گفت: طی روز دوشنبه و با شدت کمتر روز سه شنبه، در استانهای واقع در شمال شرق، شرق، جنوب شرق کشور و سواحل شرقی دریای خزر و ارتفاعات البرز شرقی ابرناکی، بارش برف و باران و وزش باد پیش بینی می‌شود.

بارش برف و باران در نیمه شرقی کشور
1424692665007_10.jpg

احد وظیفه در گفت‌و‌گو با(ایسنا)، افزود: این سامانه از اواخر وقت روز سه شنبه از شرق کشور خارج می‌شود. همچنین در برخی مناطق جنوب شرق و شرق کشور نیز وزش باد شدید رخ خواهد داد.

وی افزود: از اواخر وقت روز سه شنبه در غرب کشور ابرناکی و بارش پراکنده شروع می شود. سپس طی روز چهارشنبه علاوه بر مناطق ذکر شده، برخی مناطق شمال غرب و دامنه های غربی البرز و روز پنج شنبه، بخش‌هایی از دامنه های مرکزی زاگرس، مرکز، شرق و جنوب شرق کشور را نیز فراگرفته و سبب بارش پراکنده در این مناطق می شود. سپس به تدریج از روز جمعه از مرزهای شرقی کشور خارج می شود. همچنین خلیج فارس و دریای عمان در روز دوشنبه و صبح سه شنبه مواج خواهند بود.

وی افزود: همچنین هوای شهر تهران امروز کمی ابری همراه با وزش باد و در شهرهای شرقی نیمه ابری همراه با بارش های پراکنده پیش بینی شده است. بیشینه هوا در این روز هفت درجه و کمینه آن سه درجه سانتیگراد زیر صفر می‌باشد.

وظیفه ادامه داد: در روز سه شنبه پنجم اسفند ماه نیز هوای شهر تهران کمی ابری گاهی همراه با وزش باد و در اواخر وقت افزایش ابر پیش بینی شده است. پیشینه دمای شهر تهران در این روز هشت درجه سانتیگراد و کمینه آن یک درجه سانتیگراد زیر صفر پیش بینی شده است.

وی تصریح کرد: هوای شهر تهران در روز چهارشنبه نیز نیمه ابری تا ابری در پاره‌ای نقاط همراه با بارش پراکنده و وزش باد پیش بینی شده است. بیشترین دمای هوا در این روز 9 درجه سانتیگراد و کمترین آن به صفر می‌رسد.

 

برچسب‌ها

پخش زنده