معاون امور مجلس، استانها و مشارکتهای نهاد کتابخانه های عمومی کشور، ترویج فرهنگ کتاب و کتابخوانی در جامعه را یکی از مطالبات اصلی رهبر معظم انقلاب عنوان کرد و گفت: همه موظف هستند تا برای پاسخ دادن به این مطالبه به حق رهبری تلاش کنند.

ترویج فرهنگ کتاب وکتابخوانی در جامعه از مطالبات رهبر معظم انقلاب است

به گزارش  قدس آنلاین به نقل از ایرنا، حجت الاسلام سید محمدرضا واحدی روز سه شنبه در مراسم تکریم و معارفه مدیرکل امور کتابخانه های عمومی کرمانشاه که در سرسرای اجتماعات بنیاد شهید برگزار شد افزود: کتابخانه های عمومی یکی از نهادهای فرهنگی و تاثیرگذار دنیای امروزی و به عنوان یک دانشگاه مردمی شناخته می شود و از جایگاه بالایی نیز بین مردم برخوردار است.

وی با تاکید بر اینکه کتابخوانی در جامعه باید تبدیل به یک فرهنگ و جزیی از زندگی مردم شود، یادآور شد: برای تحقق این کار یک یا چند دستگاه متولی فرهنگ نمی توانند به تنهایی کاری انجام دهند بلکه باید با عزمی ملی و اراده ای راسخ تمامی دستگاه های اجرایی پای کار بیایند.

حجت الاسلام واحدی گفت: تا زمانی که مدیران و مسوولین دغدغه کتاب و ترویج فرهنگ کتابخوانی نداشته باشند نمی توان کاری از پیش برد اما اگر این دغدغه در بین مسوولین ایجاد و با تمام وجود به نقش و اهمیت کتاب پی ببرند آنگاه می توان برنامه های بسیار خوبی را اجرا و پیاده کرد.

معاون امور مجلس، استانها و مشارکتهای نهاد کتابخانه های عمومی کشور در ادامه به نقش کتابداران در ترویج کتاب و کتابخوانی در جامعه اشاره کرد و گفت: آنها باید اهل مطالعه بوده و از عمق وجود برای ترویج فرهنگ مطالعه تلاش کنند و مطمئن باشند که تلاش آنها برای جذب اقشار مختلف مردم به کتابخانه ها و افزایش سرانه مطالعه بسیار تاثیرگذار است.

وی با بیان اینکه یکی از مهمترین سیاستهای نهاد کتابخانه های کشور، تکریم کتابداران و حمایت از مدیران است گفت: تلاش داریم از این پس فقط افراد تحصیل کرده در رشته کتابداری و علاقه مندان به این کار ارزشمند را به کارگیری کنیم.

حجت الاسلام واحدی همچنین بر استفاده از ظرفیت ائمه جمعه برای افزایش فرهنگ کتابخوانی در جامعه تاکید کرد.

وی در پایان با قدردانی از زحمات راستی فر در مدت یکسالی که سرپرستی اداره کل کتابخانه های استان کرمانشاه را برعهده داشت، ابراز امیدواری کرد تا علیرضا شایق مدیرکل جدید این اداره بتواند برنامه ها را بخوبی پیش برده و باعث تحولات اساسی تر در این نهاد فرهنگی شود.

استان کرمانشاه با دو میلیون نفر جمعیت هم دارای 85 کتابخانه عمومی است و بیش از60 هزار نفر نیز به عضویت این کتابخانه ها در آمده اند.

پخش زنده