قدس آنلاین: قاری بین‌المللی قرآن کریم گفت: ازدواج آسان از خواسته‌های دینی بوده و باید فرزندانمان را به ازدواج و تربیت فرزندانی علوی و فاطمی تشویق کنیم.

فرزندانمان را به ازدواج و تربیت فرزندانی علوی و فاطمی تشویق کنیم

به گزارش قدس آنلاین، سعید طوسی در گفت‌وگو با خبرنگار ما،  اظهار داشت: سوره مبارکه کوثر در شأن حضرت فاطمه زهرا(س) نازل شده و خداوند متعال در این سوره می‌فرماید که ما به تو خیر کثیر داده‌ایم.

وی افزود: سوره مبارکه کوثر شاخصه‌هایی دارد که یکی از آنها داشتن 18 نقطه در 3 آیه شریفه این سوره مبارکه بوده که برابر با عمر شریف حضرت فاطمه زهرا(س) است.

قاری بین‌المللی قرآن کریم بیان کرد: بخشی از آیات شریفه سوره مبارکه انسان هم به مقام، جایگاه و عظمت حضرت فاطمه زهرا(س) اشاره کرده و در آیات شریفه 5 تا 9 این سوره مبارکه نیز به شأن و جایگاه 5 تن آل عبا و به ویژه حضرت فاطمه زهرا(س) اشاره شده است.

طوسی تصریح کرد: یکی دیگر از الگوهای شاخص و بارز حضرت فاطمه زهرا(س) حجاب و عفاف ایشان بود و در سوره مبارکه احزاب نیز در این خصوص آیات شریفه‌ای نازل شده است و خواهران ما باید عفاف و حجاب فاطمی برای خود برگزینند تا ایمن باشند و طعمه شیاطین نشوند.

وی تأکید کرد: ازدواج آسان از خواسته‌های دینی بوده و حضرت فاطمه زهرا(س) هم به این مهم اشاره کردند و حتی عامل به آن بودند و ساده‌‍ترین و با برکت‌ترین ازدواج را برگزیدند.

قاری بین‌المللی قرآن کریم خاطرنشان کرد: در جامعه ما نیز امام خمینی(ره)، مقام معظم رهبری و فرزندان این دو بزرگوار عامل به این عمل بودند که برای همه ما یک درس بسیار مهم است و به جوانان توصیه می‌کنم که ازدواج آسان را برگزیدند و والدین نیز به دور از هرگونه تجملات و خواسته‌های نامتعارف از طرف مقابل خود، فرزندانشان را به ازدواج و تربیت فرزندانی علوی و فاطمی تشویق کنند.

برچسب‌ها

پخش زنده