مدیراجرایی طرح میدان شهدا با اشاره به عبور Tbm خط ۲ قطار شهری از میدان شهدا گفت: دستگاه حفاری از زیر ساختمان تالارشهر در شمال میدان وارد ایستگاه g۲ شده و از زیر این میدان مسیر خود را به سمت میدان سعدی ادامه می دهد.

میدان شهدا محل تلاقی سه خط قطارشهری است

به گزارش قدس قدس آنلاین و به نقل از پایگاه اطلاع رسانی شهرداری مشهد، وحید برجسته نژاد افزود: ساختمان تالارشهر از نظر پدافند غیرعامل یک ساختمان با استاندارد بالا است و عبور قطارشهری از زیر فنداسیون آن هیچ گونه خطری نخواهد داشت.

وی با اشاره به عبور سه خط قطارشهری در دو تراز زیرین میدان شهدا خاطر نشان کرد: ایستگاه g2 قطار شهری و سالن ورودی آن در کنار پروژه های تالارشهر و هدایت به گونه ای برنامه ریزی شده تا زائرین و مجاورین به راحتی به سایر نقاط میدان شهدا دسترسی پیدا کنند.

وی ادامه داد: میدان شهدا عملا دسترسی های ایستگاه قطار شهری را به سطوح همکف و منفی یک فراهم می کند و مسافران می توانند از خدمات رفاهی، فرهنگی و مذهبی استفاده کنند.

 برجسته نژاد خاطر نشان کرد: با توجه به ازدحام جمعیت مردم در زمان ورود و خروج از ایستگاه قطارشهری، سرویس خروج اضطراری برای زمان بحران نیز در نظر گرفته شده است.

وی ادامه داد: پس از تکمیل پروژه ایستگاه قطارشهری، سقف عرصه بسته شده و زمین پروژه هدایت نیز برای ادامه عملیات اجرایی آزاد می شود.

برچسب‌ها

پخش زنده