وزیر ارتباطات و فنآوری اطلاعات با بیان اینکه نمایشگاه ایران تلکام باید مکانی برای عقد قراردادهای همکاری بین شرکت ها باشد، گفت: از شرکت هایی که در این نمایشگاه قرارداد همکاری امضاء کرده اند برای اجرایی شدن آن حمایت می کنیم.

قراردادهای همکاری شرکت ها در ایران تلکام ۲۰۱۵ تا اجرایی شدن مورد حمایت قرار می گیرند

 به گزارش قدس آنلاین و به نقل از ایرنا، محمود واعظی روز سه شنبه هنگام بازدید از نمایشگاه ایران تلکام 2015 در جمع خبرنگاران، افزود: نمایشگاه نباید تنها محیطی برای بازدید باشد بلکه باید قراردادهای کاری مهم بین شرکت های مختلف رد و بدل شود و سپس این قراردادها به مرحله عملیاتی شدن برسد، هرچند وزارت ارتباطات از این موضوع حمایت خواهد کرد.
وی نمایشگاه ایران تلکام 2015 را یکی از بزرگترین نمایشگاه های کشور برشمرد و گفت: باید تلاش کنیم هم از جانب ما به عنوان دولت و هم از جانب بخش خصوصی این نمایشگاه سال آینده گسترده تر و با حضور تعداد بیشتری از بخش خصوصی برگزار شود.
واعظی با اشاره به گام خوب نمایشگاه امسال مبنی بر باز کردن فضا برای حضور تعداد بیشتری از کشورهای جهان در این رویداد بزرگ، افزود: امسال 80 شرکت از 18 کشور جهان در این نمایشگاه حضور پیدا کردند که این امر نشانه بسیار خوب و مثبتی برای گسترش همکاری هاست که امیدواریم روبه روز توسعه یابد.
وزیر ارتباطات و فنآروی اطلاعات با اشاره به رشد 30 درصدی حضور کشورهای خارجی در ایران تلکام 2015، تصریح کرد: حضور شرکت های ایرانی نیز بسیار خوب بود و مردم نیز از این رویداد خوب استقبال کردند.
وی با بیان اینکه دستآوردهای کشور در بخش های دانشگاهی، خصوصی و دولتی در نمایشگاه به معرض نمایش درآمد، تاکید کرد: وزارت ارتباطات از فعالان این بخش حمایت می کند و این در حالی است که معاونت فنآوری و نوآوری وزارتخانه تمرکز خود را بر بخش خصوصی و حمایت از ایده های آنان قرار داده است و ارتباط منظم و همیشگی با این بخش دارد.
واعظی با اشاره به همایشی که ابتدای سال جاری با حضور بخش خصوصی برگزار شد و طی آن نظرات بخش خصوصی در زمینه توسعه فعالیت ها و ایده ها جمع آوری شد، گفت: مقرر است هفته آینده با برگزاری همایش دیگری نتایج اقدامات خود را به اطلاع فعالان بخش خصوصی برسانیم و راه های توسعه همکاری را بررسی کنیم.
وزیر ارتباطات و فنآوری اطلاعات در خصوص یکی کردن دو نمایشگاه ایران تلکام و الکامپ نیز اظهار داشت: نظر ما هم ادغام این دو است اما با دو مانع روبرو هستیم یکی به توافق نرسیدن برگزارکنندگان بر سر یک تاریخ و دیگری به نتیجه نرسیدن مسوولان برگزارکننده برای یکی کردن است.
وی تاکید کرد: اگر این دو نمایشگاه با یکدیگر ادغام شوند می توانیم با دعوت از وزرای ارتباطات کشورهای مختلف جهان رسمیت بیشتری به آن دهیم اما در عین حال دنبال دیکته کردن نظرات خود نیستیم و معتقدیم مسوولان این دو نمایشگاه باید خود به یک نتیجه واحد برسند.
واعظی در خصوص تعرفه های مخابراتی با تاکید بر اینکه هیچ چالشی با هیچ ارگانی نداریم، تصریح کرد: وظیفه دولت نظارت بر تعرفه هاست و هر زمان به این نتیجه برسد که نیاز به افزایش میزان تعرفه هاست، اقدام خواهد کرد.
وزیر ارتباطات و فنآوری اطلاعات در عین حال افزایش تعرفه ها را به ضرر مردم دانست و تاکید کرد: دنبال آن هستیم که هم مردم راضی باشند و هم شرکت های فعال در این بخش بتوانند به خوبی فعالیت کرده و ادامه مسیر دهند.
وی با اشاره به حضور مثبت خود در نیویورک و دیدار با مقام های مختلف، گفت: شرکت های ایرانی بسیار موفقی در زمینه ارتباطات و مخابرات در آمریکا و اروپا حضور دارند که عملکردهای درخشانی نیز دارند و می توانیم از آنان برای حضور در کشور خود دعوت به عمل آوریم.
واعظی با بیان اینکه با تعدادی از این افراد و شرکت ها مذاکراتی صورت گرفته و مقرر شد در صورت علاقمندی در ایران سرمایه گذاری کنند، افزود: همچنین از متخصصین ایرانی برای توسعه فنآوری های نوین در کشور بهره خواهیم گرفت.
وزیر ارتباطات و فنآوری اطلاعات سفر خود به نیویورک را بسیار پربار توصیف کرد و تاکید کرد: گرچه رییس جمهور 8 تا 9 برنامه و دیدار مهم خود را رها کرد و به کشور بازگشت اما در مجموع نتایج این سفر برای کشور بسیار پربار خواهد بود.
شانزدهمین نمایشگاه ایران تلکام 2015 عصر امروز به کار خود خاتمه خواهد داد.

برچسب‌ها

پخش زنده