همزمان با اعلام مسکو مبنی بر انجام ۱۱۲ عملیات پروازی و شلیک ۲۶ موشک کروز از ناوگان دریای خزر روسیه برای بمباران مواضع تروریست ها بویژه داعش در سوریه، سخنگوی مطبوعاتی کاخ کرملین از آغاز مرحله جدید بمباران های موثرتر با هدف نابودی کامل پایگاه ها و مراکز تروریست ها در این کشور خبر داد.

حمله روسیه به مواضع تروریست ها در سوریه/ دور جدید بمباران ها آغاز شد

به گزارش قدس آنلاین و به نقل از ایرنا، سپهبد «ویکتور بوندرف» فرمانده کل نیروی هوایی روسیه با اعلام این آمار در عملیات هشت روزه علیه تروریست ها، اهداف مورد حمله جنگنده بمب افکن های سوخو مستقر در سوریه را مراکز فرماندهی، ارتباطات، اردوگاه های آموزش شبه نظامیان، مراکز تولید تسلیحات و مواد منفجره، انبارهای مهمات و سوخت تروریست ها بویژه داعش اعلام کرده است.

همچنین وزارت دفاع این کشور امروز (پنجشنبه) اعلام کرد: در حملات به مواضع داعش از جنگ افزارهای بسیار دقیق با دامنه خطای احتمالی فقط چند متر استفاده می شود.
«دیمیتری پسکوف» سخنگوی کاخ کرملین نیز با تاکید بر ادامه عملیات روسیه و سوریه علیه تروریست ها گفت: بمباران ها وارد مرحله کیفی و فنی جدیدی شده است.
وی با اشاره به پرتاب 26 موشک کروز از دریای خزر به مواضع داعش در سوریه و اصابت دقیق آنها به اهداف تعیین شده، افزود: همزمان با این عملیات و همچنین بمباران ها، ارتش سوریه نیز عملیات زمینی خود را گسترش داده و تروریست ها در حال تحمل تلفات سنگین هستند.
پسکوف همچنین اعلام کرد که «ولادیمیر پوتین» رییس جمهوری روسیه ارزیابی بسیار مطلوبی از دامنه و نتیجه عملیات ضد تروریستی در سوریه دارد.
روسیه با رد ادعاهای رسانه های غربی مبنی بر اشتباه در هدف یابی و شلیک موشک ها، اعلام کرده است: تمامی اهداف براساس ارزیابی های دقیق، انطباق داده های راداری و الکترونیک با اطلاعات ارتش روسیه و عملیات شناسایی جنگنده ها صورت گرفته و تاکنون هیچ موردی از این ادعاها ثابت نشده است.
«ریاض حداد» سفیر سوریه در مسکو نیز با تایید ارزیابی مقامات روسی مبنی بر اینکه گروه های تروریستی بوِیژه داعش بر اثر بمباران های هشت روزه در حال زمین گیر شدن هستند، اعلام کرد که حدود 40 درصد تاسیسات و مواضع داعش نابود شده و اعضای آن در حال فرار به سوی مرز ترکیه هستند.
وی شمار افراد گریخته از صفوف داعش را 400 نفر اعلام و پیش بینی کرد که با افزایش دامنه عملیات، شمار این افراد بیشتر خواهد شد.
روسیه با پذیرش درخواست دولت سوریه و با مجوز مجلس خود، از هشت روز پیش عملیات بمباران مواضع تروریست ها را در سوریه آغاز و تاکنون ده ها هدف و مراکز تروریستی بویژه داعش را نابود کرده است.
دولت های عربستان، آمریکا، انگلیس، فرانسه، آلمان، قطر و ترکیه که از تروریست های تکفیری از سراسر نقاط جهان، که سوریه را گرفتار یک جنگ داخلی درازمدت کرده اند، حمایت مالی و تجهیزاتی می کنند،جمعه گذشته با صدور بیانیه مشترکی در آنکارا از روسیه خواستند این عملیات را متوقف کند که مسکو پاسخ داد: بمباران ها نه تنها متوقف نخواهد شد بلکه دامنه و شمار آن تا رسیدن به اهداف مورد نظر ادامه خواهد یافت.
روسیه همچنین اعلام کرده که با گذشت یک سال از حملات ائتلاف آمریکایی ضد داعش، این گروه تروریستی نه تنها تضعیف نشده است، بلکه هجومی تر شده و بر مناطق بیشتری از خاک سوریه و عراق تسلط یافته است.

برچسب‌ها

پخش زنده