معاون دادگستری خراسان رضوی گفت: شعب ویژه برای رسیدگی به جرایم و تخلفات انتخاباتی در این استان تشکیل شد.

تشکیل شعب ویژه رسیدگی به جرایم و تخلفات انتخاباتی در خراسان رضوی

به گزارش قدس آنلاین و به نقل از ایرنا، سیدامیر مرتضوی روز دوشنبه در جلسه کارگروه پیشگیری و برخورد با جرایم و تخلفات انتخاباتی خراسان رضوی افزود: برای این منظور دو شعبه بازپرسی، دو شعبه دادگاه و دو شعبه دادگاه تجدید نظر در نظر گرفته شده است.
وی اظهار کرد: پس از تشکیل ستاد و کارگروه در استان تاکنون هفت دستورالعمل انتخاباتی صادر شده و رئیس دادگستری هر شهرستان به عنوان رئیس کارگروه و دادستان هر شهرستان به عنوان دبیر کارگروه پیشگیری و برخورد با جرایم و تخلفات انتخاباتی شهرستان ها منصوب شده اند.
معاون پیشگیری از جرم دادگستری خراسان رضوی گفت: لیست کاملی از جرایم قابل رسیدگی در شعب دادسرا و دادگاه ها تهیه و در اختیار مسئولان قرار خواهد گرفت تا بر آن اساس اقدام شود.
وی با اشاره به ایام سوگواری حضرت اباعبدالله الحسین (ع) افزود: برخی نامزدهای احتمالی انتخابات ممکن است بخواهند از این فضا استفاده کنند که مسئولین هیات های عزاداری و شهروندان باید در این زمینه آگاه و هوشیار باشند.
مرتضوی خاطر نشان کرد: انتخابات گذشته نشان داد که مردم آگاهانه رأی می دهند و تحت تأثیر حجم تبلیغات قرار نمی گیرند بنابراین از آنجا که انتخاب مردم هوشمندانه است، نامزدهای انتخاباتی نیز باید در چهارچوب قانون فعالیت کنند.
وی با اشاره به سابقه این کارگروه در استان گفت: با توجه به عملکرد خوب این کارگروه در دوره های قبل انتخابات، شناخت خوبی در مورد شرایط وجود دارد اما با این همه نقاط ضعف و قوت، فرصت ها و آسیب های پیش رو در انتخابات دهمین دوره مجلس شورای اسلامی و پنجمین دوره انتخابات مجلس خبرگان رهبری احصا شده است.
هم اکنون 670 قاضی که نیمی از آنان روحانی هستند سالانه به یک میلیون پرونده در حوزه های مختلف قضایی خراسان رضوی رسیدگی می کنند.

برچسب‌ها

پخش زنده