سردار ذوالفقاری با بیان این که حرکت کاروان‌های زائران از مبداء شهرها صورت می‌گیرد تصریح کرد: در ۱۵ نقطه از کشور با همکاری استانداران مراکزی جهت ارائه خدمات صدور ویزا ایجاد می‌شود

پیش‌بینی حضور حداکثر ۳میلیون زائر ایرانی در اربعین

به گزارش قدس انلاین به نقل از تسنیم، سردار حسین ذوالفقاری مسئول ستاد اربعین کشور در نشست استانداران و ستاد مرکزی اربعین بیان داشت: در ارتباط با اربعین لازم شد هم در سطح ملی و هم در سطح استان‌های کشور و هم در حوزه عراق هماهنگی‌های لازم صورت پذیرد و جلسه امروز با استانداران سراسر کشور برای تبادل نظر و تصمیم‌گیری جهت سازماندهی بهتر برای ارائه خدمات به زائرین اربعین می‌باشد.

ذوالفقاری درباره ویزا و داشتن گذرنامه افزود: در کوتاه‌ترین زمان ممکن در 10 تا 11 نقطه از کشور دفاتری برای صدور ویزا ایجاد خواهد شد و استانداران قول داده‌اند در سریع‌ترین زمان ممکن این دفاتر راه‌اندازی شود در مجموع با چهار مرکزی که از قبل داشته‌ایم 15 منطقه در سراسر کشور برای ارائه تسهیلات جهت دریافت ویزا به وجود خواهد آمد.

مسئول ستاد اربعین کشور درباره امنیت مراسم اربعین 94 اضافه کرد: امنیت زائران اربعین از داخل کشور تا نقطه صفر مرزی بر عهده نیروی انتظامی خواهد بود. در این باره وزارت اطلاعات، سپاه پاسداران انقلاب اسلامی و نیروهای بسیج همکاری‌های لازم را خواهند داشت. در حوزه عراق امنیت بر عهده دولت عراق خواهد بود و ما آمادگی لازم را جهت برقراری امنیت مراسم با کمک طرف عراقی را خواهیم داشت.

وی افزود: برای سازماندهی برگزاری مراسم اربعین مذاکراتی با دولت عراق انجام شده است و طبق توافقی که صورت گرفته است هیچ کس بدون داشتن گذرنامه و ویزا امکان خارج شدن از کشور به صورت انفرادی را نخواهد داشت.

وی افزود: طبق بررسی‌هایی که انجام شده است تلاش بر این است که حرکت زائران از مبدأ شهرها صورت بگیرد و تلاش می‌شود افراد در قالب کاروان‌ها در شهرهایشان سازماندهی شوند و سپس به صورت کاروانی اعزام گردند. بنابراین توصیه می‌کنیم زائران محترم به صورت انفرادی به مراکز مرزی مراجعه نکنند.

مسئول ستاد اربعین کشور در مورد تعداد زائران امسال پیش‌بینی کرد: در مراسم اربعین امسال پیش‌بینی ما این است که حداقل دو میلیون نفر و حداکثر سه میلیون نفر در این مراسم با شکوه حضور داشته باشند.

ذوالفقاری درباره شهرهای ارائه دهنده خدمات برای مراسم اربعین حسینی، افزود: در شهرهای تهران، مشهد، اهواز، کرمانشاه، خرمشهر، سوسنگرد، ایلام، تبریز، مازندران، یزد، شیراز، قم و کرج خدمات صدور ویزا را خواهیم داشت.

وی افزود: شهرداری‌های البرز، آذربایجان غربی، آذربایجان شرقی و اردبیل در مرزهای مهران، شلمچه و بصره وظیفه خدمت‌رسانی به زائران محترم را انجام خواهد داد.

ذوالفقاری در پایان بیان داشت: برای خودروهایی که از مناطق مختلف کشور وظیفه حمل و نقل زائران را بر عهده دارند ستاد اربعین پیش‌بینی کرده‌است که مشکلی از بابت تأمین سوختمورد نظرشان نداشته باشند.

برچسب‌ها

پخش زنده