رئیس قوه قضاییه از وقف به‌عنوان سنت حسنه و صدقه جاریه یادکرد و جهاد اقتصادی و کمک به فقرزدایی را از آثار و برکات وقف عنوان کرد.

جهاد اقتصادی و کمک به فقرزدایی از آثار و برکات وقف است
به گزارش قدس آنلاین به نقل از مهر، آیت‌الله صادق آملی لاریجانی پیش از ظهر پنجشنبه در همایش بزرگداشت واقفین، متولیان و عالم ربانی واقف خیراندیش آیت‌الله میرزا هاشم آملی در حسینِیه هدایت آملی، وضعیت اوقاف را در کشور بسیار امیدوارکننده دانست و گفت: وقف یک نهادی است که فقط انحصار به جامعه اسلامی ندارد بلکه در جامعه ما معنی الهی و انسانی خاصی پیداکرده است و برای وقف جهات متعددی وجود دارد.

وی اظهار داشت: جهات معنوی وقف برای واقف و متولیان و هرکسی که برای وقف گام بردارد، مهم‌تر است و جهات اقتصادی، ترویج دینی، علم و تعاون اجتماعی نیز در وقف وجود دارد که آن را ممتاز کرده است.

وی با اشاره به اینکه روایت متعددی درزمینهٔ وقف وارد شده است، تصریح کرد: انسان بعد از موت ثوابی به دنبالش نمی‌آید مگر آنکه صدقه‌ای در زمان حیات داده باشد و در اکثر روایت از وقف به‌عنوان صدقه یاد شده است.

رئیس قوه قضاییه بیان داشت: انسان برای بقا خلق‌شده و باید دنبال امور ماندگار باشد و وقف صدقه جاری و پیوسته همراه انسان است.

آیت‌الله لاریجانی بابیان اینکه وقف اتفاق جاویدان است، تصریح کرد: عظمت کارهایی که برای خدا انجام می‌دهیم بسیار ارزشمند است و با امور دنیایی قابل‌مقایسه نیست و وقف اتفاق عظیمی در دنیا است که برای انسان اهمیت دارد.

وی با اظهار اینکه دل باید به ایمان و عقیده پیوند داده شود تا معنای آیات الهی برای ما روشن شود، افزود: وقف از جایگاه بالایی برخوردار است و جهاد اقتصادی و کمک به فقرزدایی از آثار وقف است.

رئیس قوه قضاییه با اشاره به اینکه زیبنده جامعه اسلامی نیست که در آن گرسنه‌ای وجود داشته باشد، تصریح کرد: در نظام اسلامی نباید فقر به‌اندازه‌ای باشد که کسی گرسنه بماند.

آیت‌الله لاریجانی، با عنوان اینکه رفع مسئله فقر در جامعه نیازمند توجه جدی است، افزود: همه برای رفع آن تکلیف داریم و با وقف زندگی این افراد با وقف سروسامان داده می‌شود.

وی بابیان اینکه مدارس علمیه و مساجد به برکت وقف ساخته می‌شود تصریح کرد: انتظارات وقف را در جامعه ترویج دهیم که زمینه برکات ارزشمندی در نظام اسلامی است.

برچسب‌ها

پخش زنده