مدیر عامل بیمه سلامت ابراز امیدواری کرد با تخصیص اعتبار از محل اعتبارات خدمات بهداشت باروری و جمعیت وزارت بهداشت، پوشش کاملتری از بیمه را در این رابطه داشته باشیم.

رایزنی برای تخصیص اعتبارات بیشتر برای درمان نازایی

به گزارش قدس آنلاین به نقل از ایسنا، محمدجواد کبیر در حاشیه‌ همایش سراسری روسای بیمه‏‏‌گری، درآمد و فناوری اطلاعات سازمان بیمه سلامت در یزد در مورد بیمه اتباع بیگانه، این اقدام را یک وظیفه‌ شرعی، اسلامی و براساس عرف ملی دانست و گفت: به دنبال رایزنی‌های صورت گرفته با کمیساریای پناهندگان و اداره امور اتباع مقرر شد تا اتباع بیگانه کشورمان به منظور بهره‌مندی از حداقل خدمات بیمه‌ای از هفتم مهرماه سال جاری و به مدت شش ماه، از خدمات بیمه‌ای برخوردار شوند.

به گفته‌ی مدیر عامل بیمه سلامت کشور، هزینه‌های این بخش از سوی کمیساریای پناهندگان و امور اتباع پرداخت می‌شود.

وی در جواب سئوال خبرنگاری دیگر با اشاره به پوشش 41 میلیون نفری بیمه سلامت در کشورمان، در مورد میزان تحقق اعتبارات این بخش، خاطرنشان کرد: 85 تا 90 درصد اعتبارت بیمه سلامت از محل منابع عمومی دولت تخصیص می‌یابد که در سال گذشته 1500 میلیارد تومان از این اعتبار محقق نشد.

کبیر یکی از علل معوقات این سازمان به مراکز درمانی طرف قرارداد را پرداخت 2200 میلیارد تومان از بدهی‌های سال گذشته از بودجه امسال ذکر و ابراز امیدواری کرد که با توجه به رایزنی‌های صورت گرفته و تخصیص اعتبارات وعده داده شده از سوی دولت، معوقات سازمان در اسرع وقت پرداخت شود.

وی همچنین با اشاره به ارائه دفترچه به 10 هزار و 700 نفر از متقاضیان پوشش بیمه همگانی در کشور، منابع پیش‌بینی شده این بخش در سال جاری را 550 میلیون تومان اعلام کرد.

این مسئول، مجموع منابع پیش‌بینی شده بیمه سلامت را 8000 میلیارد تومان عنوان کرد و با اشاره به هزینه‌ی بیش از 10 هزار میلیارد تومانی این سازمان، گفت: امیدواریم بتوانیم حداکثر این اعتبار را جذب کنیم.

وی در مورد بیمه روستائیان و عشایر که مورد سئوال یکی دیگر از اصحاب رسانه بود نیز اظهار کرد: سرانه بیمه روستائیان در دو سال گذشته از 27 هزار و 740 تومان به رقم 96 هزار و 540 تومان افزایش داشته است.

کبیر همچنین در مورد ارائه خدمات بیمه‌ای به بیماران صعب العلاج و در مورد درمان ناباروری، پاسخ داد: بیماران صعب العلاج در دو قالب خدمات دریافت می‌کنند که این خدمات در بخش بیمه سلامت تحت عنوان بیماران خاص ارائه می‌شود.

وی در مورد خدمات بیمه‎‎ا‌ی برای درمان ناباروری و نازایی نیز بیان کرد: هر چند بخشی از هزینه‌ها پرداخت می‌شود ولی امیدواریم از محل اعتبارات خدمات بهداشت باروری و جمعیت وزارت بهداشت و درمان، اعتباری در این خصوص تخصیص یابد و پوشش کاملتری از بیمه را در این رابطه داشته باشیم. ضمن این که معتقدیم این قبیل هزینه‌ها باید در قالب بیمه‌های تکمیلی پرداخت شود.

مدیر عامل بیمه سلامت در رابطه با سئوال خبرنگاری راجع به خدمات بیمه‌ای دندانپزشکی، تصریح کرد: براساس مصوبه شورای عالی بیمه، هزینه‌ این خدمات در قالب بسته‌ای از اقدامات تا 70 درصد توسط بیمه و 30 درصد توسط بیمار پرداخت می‌شود و در بحث روستایی نیز بسته‌ای در نظر گرفته شده که در آن اقدامات درمانی برای گروه‌های سنی زیر 14 سال و زنان باردار به صورت رایگان انجام می‌شود.

کبیر در پایان ابراز امیداری کرد: با پیگیری‎‎های صورت گرفته در این زمینه، هزینه‌های دندانپزشکی گروه‌های دانش‎‎آموزی در بخش شهری نیز به صورت رایگان انجام شود.

برچسب‌ها

پخش زنده