وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات با تاکید بر بومی سازی سرویس های امنیتی داخل کشور، این امر را در گرو همکاری بیشتر با پژوهشکده های دانشگاهی دانست.

وزیر ارتباطات بر بومی سازی سرویس های امنیتی داخلی تاکید کرد

به گزارش قدس انلاین و به نقل از ایرنا، به گزارش مرکز روابط عمومی و اطلاع رسانی وزارت ارتباطات و فناوری اطلاعات، «محمود واعظی» دوشنبه در حاشیه بازدید از دانشگاه شهید بهشتی گفت: باید سرویس های امنیتی داخل کشور بومی شوند که این امر با ارتباطات بیشتر وزارت و پژوهشکده های دانشگاه ها میسر است.
وی افزود: وزارت ارتباطات نمی تواند به تنهایی بومی سازی را گسترش دهد و تربیت جوانان نخبه در این بخش نیازی ضروری است.
واعظی نقش بخش فناوری اطلاعات و ارتباطات (آی.سی.تی-ICT) در پیشرفت علوم مختلف را مهم دانست و گفت: اکنون دو لبه فناوری در وزارت ارتباطات وجود دارد که یکی بخش ICT و دیگری بخش فضایی است که تصمیم جدی بر این است که دانش این دو لبه، در کشور تولید شود.
به گفته وی، وجود زبان مشترک میان وزارت ارتباطات و دانشگاه ها عامل افزایش همکاری ها برای استفاده از پتانسیل های موجود است.
وزیرارتباطات و فناوری اطلاعات گفت: فارغ التحصیلان متعددی در این بخش وجود دارند و کارشناسان این بخش نیز در شرکت های معتبر جهان جایگاه باارزشی دارند.
واعظی دستیابی به اقتصاد دانش بنیان را پیش شرط اقتصاد مقاومتی برشمرد و گفت: تغییر نگاه به علوم مختلف لازمه دستیابی به اقتصاد دانش بنیان است.
وی افزود: باید از ظرفیت های فضای مجازی با هدف توسعه علوم نهایت استفاده را کرد.
فضای سایبر (که از آن تعبیر به فضای مجازی می شود) واژه ای است که در دهه 1980 وارد ادبیات علمی- تخیلی شد و شاغلان در زمینه رایانه و علاقه مندان به سرعت آن را به کار بردند و در دهه 1990 رایج شد.
واعظی فضای مجازی را هم فرصت و هم تهدید دانست و بر استفاده از فرصت ها تاکید کرد و افزود: این مهم با توسعه به روز فضای مجازی، بسیار دشوار است.
وی بر فرهنگ سازی مناسب برای فعالیت در این فضا تاکید کرد.
وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات تصریح کرد باید زمینه های فرهنگی و آشنایی با پدیده ها تازه را آموزش داد.
پیش از این وزیرارتباطات و فناوری اطلاعات گفته بود: کشورهای توسعه یافته در بخش آی.سی.تی اقدام های مناسبی انجام داده و در شرایط کنونی به موفقیت هایی دست پیدا کرده اند که ما نیز باید با استفاده از تجربه های دیگران، مسیرهای میانبر را طی کنیم تا به پیشرفت این بخش در کشور برسیم.
به گفته این عضو کابینه دولت یازدهم، کشور به ارتقای مدیریت، افزایش مهارت، انتقال فناوری و مشوق هایی برای جذب سرمایه نیازمند است.
وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات امروز با حضور در دانشگاه شهید بهشتی از بخش های مختلف این دانشگاه دیدن کرد.
دانشگاه شهید بهشتی که بهمن ماه سال 1338 به مساحت 60 هکتار تاسیس شده، یکی از دانشگاه های دولتی ایران است که در منطقه اوین در شمال غربی تهران واقع شده است.
این دانشگاه دارای 57 ساختمان اصلی، 19 دانشکده ، 10 پژوهشکده و 9 مرکز تحقیقاتی است و در مقاطع کارشناسی، کارشناسی ارشد و دکترا در دوره های روزانه، شبانه و مجازی دانشجو می پذیرد.

برچسب‌ها

پخش زنده