وزیر ارتباطات در دیدار با وزیر صنعت چین از گسترش همکاری‌های دو کشور درحوزه ICT و ماهواره خبر داد و گفت: درشرایط جدید، همکاری با کشور چین درحوزه ICT تحکیم می‌یابد.

 وزارت ارتباطات سند همکاری با هواوی امضا کرد

به گزارش قدس انلاین و به نقل از تسنیم،محمود واعظی امروز با میائو وی -وزیر صنعت و فناوری اطلاعات چین- دیدار کرد و گفت: این دومین ملاقات من با وزیر فناوری اطلاعات کشور خلق چین است.

وی هدف ازاین نشست را سیاست‌گذاری، حمایت و نظارت بر فعالیت شرکت‌های ایران و چین عنوان کرد و افزود: همکاری‌های دو جانبه در حوزه ICT و ماهواره میان دو کشور دنبال می‌شود.

او با اشاره به اینکه پس از اجرای برجام، شکل همکاری با شرکت‌های چینی در حوزه ICT تحکیم می‌یابد، ادامه داد:‌ کار تخصصی و فنی مشترک با چین در دستور کار قرار دارد.

وزیر ارتباطات با بیان اینکه سفر رییس جمهور چین به ایران فصل جدیدی در روابط دو کشور خواهد بود ادامه داد: انشالله فردا سند همکاری مشترکی میان ایران و چین در حوزه ICT توسط وزیر ارتباطات دو کشور، امضا می‌شود.

وی بر گسترش روابط دو کشور پس از رفع تحریم‌ها تاکید کرد و افزود:‌ کمیته مشترکی برای پیگیری توافقات و مذاکرات میان دو‌ کشور تشکیل می‌شود.

او انتقال تکنولوژی همراه با دانش فنی میان دو کشور را ضروری دانست و ادامه داد: همکاری در زمینه فیبرنوری، نرم‌افزار، زیرساخت ازجمله محورهای مهم این نشست بود.

واعظی جذب سرمایه در حوزه ICT و استفاده از خط اعتباری که کشور چین در اختیار ایران قرار داده است را ضروری دانست و ادامه داد: تلاش می‌کنیم علاوه بر شرکت‌های چینی که در زمان تحریم با ایران همکاری داشته‌اند، شرکت‌های جدیدی به بازار افزوده شوند.

در حاشیه این نشست که با حضور معاونان و روسای شرکت‌های خصوصی فعال در حوزه ICT ایران و چین برگزار شد، سند همکاری میان مدیر کل امور بین‌الملل و مطالعات راهبردی وزارت ارتباطات با شرکت هواوی امضا شد.

برچسب‌ها

پخش زنده