«سرگئی لاوروف» وزیر امور خارجه روسیه با انتقاد از مواضع غرب و آمریکا در باره بحران سوریه اعلام کرد: مرتبط کردن مبارزه با تروریسم با برکناری حکومت قانونی «بشار اسد» اشتباه است.

ارتباط دادن مبارزه با تروریسم با برکناری حکومت سوریه اشتباه است

به گزارش قدس آنلاین و به نقل از ایرنا، لاوروف امروز (سه شنبه) در کنفرانس خبری در مسکو، مواضع کشورهای غربی را که بر برکناری حکومت سوریه تاکید دارند، اشتباه خواند.

وی در مورد عملیات ضدتروریستی روسیه در سوریه گفت: عملیات هوافضای روسیه که به درخواست دولت قانونی سوریه انجام می گیرد، وضعیت این کشور را تغییر داده است و این اقدام موجب کاهش مناطق تحت کنترل تروریست ها در سوریه شده است.
وزیر امور خارجه روسیه خاطرنشان کرد: روسیه با این اقدام های خود در سوریه به مبارزه با تروریسم در این کشور کمک می کند.
وی ادامه داد: عملیات هوافضای روسیه در سوریه، تصویر واضحی ایجاد کرد که چه طرف هایی با تروریست ها مبارزه می کنند و چه کشورهای با گروه های تروریستی همدست هستند. دبیرخانه شورای امنیت باید پاسخ صریح و صادقانه به اجرای قطعنامه های این شورا در مبارزه با تروریسم مالی بدهد.
لاوروف گفت: مشارکت فعال مسکو در مبارزه با تروریسم به تصویب قطعنامه های مهمی در شورای امنیت برای مبارزه با تامین مالی به تروریست ها کمک کرده است.
وزیر خارجه روسیه همچنین گفت که آمریکا و اتحادیه اروپا به سیاست خطرناک و غیرسازنده خود در قبال روسیه ازجمله تقویت حضور ناتو در مناطق مجاور روسیه ادامه می دهند.

برچسب‌ها

پخش زنده