رئیس ستاد انتخابات استان بوشهر گفت: در انتخابات مجلس خبرگان رهبری و مجلس شورای اسلامی ۴۷۰ هزار و ۷۹۴ رای در استان بوشهر اخذ شد که نسبت به واجدان شرائط رای ۶۸ درصد مردم این استان در انتخابات شرکت کرده‌اند.

 ۶۸ درصد مردم استان بوشهر در انتخابات شرکت کردند

به گزارش قدس آنلاین به نقل از تسنیم،فتح‌الله حقیقی ظهر امروز در جمع خبرنگاران در بوشهر با بیان اینکه مردم استان بوشهر در انتخابات حماسه دیگری خلق کردند اظهار داشت: مردم استان بوشهر با درایت و هوشمندی در انتخابات مجلس خبرگان رهبری و مجلس شورای اسلامی شرکت کردند وحماسه‌ای دیگری خلق و افتخار دیگری در تاریخ این استان ثبت کردند.

وی با بیان اینکه در استان بوشهر 691 هزار و 406 نفر واجد شرائط رای  در انتخابات بودند تصریح کرد: در 7 اسفند 470 هزار و 794 نفر در انتخابات شرکت کردند که نسبت به جمعیت واجد شرائط رای، نشان می‌دهد 68 درصد واجدان شرائط رای در انتخابات مجلس خبرگان رهبری و مجلس شورای اسلامی شرکت کرده‌اند.

رئیس ستاد انتخابات استان بوشهر با اشاره به انتخاب آیت‌الله سید هاشم حسینی بوشهری به عنوان نماینده مردم استان بوشهر در مجلس خبرگان رهبری بیان کرد: در انتخابات پنجمین دوره مجلس خبرگان رهبری آیت‌الله سید هاشم حسینی بوشهری با کسب 374 هزار و 304 رای حائز اکثریت آرا و به عنوان نماینده مردم استان بوشهر در مجلس خبرگان رهبری تعیین شد.

حقیقی با اشاره به اینکه در حوزه انتخابیه بوشهر، گناوه و دیلم 141 هزار و61 نفر شرکت کردند گفت: در این حوزه انتخابیه عبدالحمید خدری با کسب 41 هزار و 922 رای حائز اکثریت آرا شد.

وی با اشاره به شرکت 106 هزار و 315 نفر در  حوزه انتخابیه دشتستان بیان کرد: در این حوزه محمدباقر سعادت 36 هزار و916 رای کسب کرد و حائز اکثریت آرا شد.

رئیس ستاد انتخابات استان بوشهر از انتخاب سکینه الماسی در حوزه انتخابیه شهرستان‌های جنوبی استان بوشهر خبرداد و خاطر نشان کرد: در حوزه انتخابیه کنگان، دیر، جم و عسلویه از مجموع 110 هزار و 678 رای ماخوذه سکینه الماسی با کسب 41 هزار و 804 رای حائز اکثریت آرا شد.

حقیقی با اشاره به اینکه در حوزه انتخابیه دشتی و تنگستان سیدکمال‌الدین شهریاری حائز اکثریت آرا شد گفت: در این حوزه انتخابیه از 85 هزار و 16 رای اخذ شده سیدکمال‌الدین شهریاری با کسب 54 هزار و 308 رای حائز اکثریت آرا شد.

وی با قدردانی از دست اندرکاران انتخابات در استان بوشهر بیان کرد: در این استان 14 هزار نفر در برگزاری انتخابات شرکت داشتند که ضمن قدردانی از تعامل امام جمعه و تلاش شبانه‌روزی استاندار بوشهر از خدمات ارزشمند مجریان انتخابات در این استان قدردانی می‌شود.

پخش زنده