۱۵ اسفند ۱۳۹۴ - ۱۸:۴۶
کد خبر: 356702

دانشمندان، پس از ماه ها تحقیق، بالاخره هویت واقعی هنرمند و نقاشی را که با نقاشی های دیواری خود، تبدیل به یک فعال سیاسی شده بود و با تروریسم جهانی مبارزه می کرد، کشف کردند.

 کشف هویت حقیقی نقاش آزادی

به گزارش قدس آنلاین و به نقل از ایندیپندنت، بالاخره، هویت نقاش مبارزی که نقاشی های خود را در حمایت از مردم مظلوم دنیا و در مبارزه با افکار تروریستی بر روی دیوارهای شهرهای مختلف دنیا رسم می کرد و با نام مستعار بنکسی شناخته شده بود، فاش شد.

دانشمندان دانشگاه کویین مری لندن با همکاری دانشگاه تگزاس، با استفاده از تکنیک پروفایل جغرافیایی، موفق به کشف هویت نقاش و هنرمند خیابانی معروف شدند.

براساس مطالعه ی انجام شده توسط دانشمندان و تحقیقات گسترده ی آن ها، با تجزیه و تحلیل 140 اثر هنری این هنرمند در شهر لندن و بریستول، معلوم شد که هنرمند نقاش و مبارز معروف به بنکسی، در واقع شخصی به نام رابین گانینگهام می باشد.

نمونه یی از نقاشی های کشیده شده بر روی دیوارهای فلسطین اشغالی

این هنرمند نقاش که تا کنون ناشناس مانده بود و هیچ کس نمی دانست که چه کسی است، چندین بار با نقاشی های خود بر روی دیوارها در شهرهای مختلف جهان، نظر مردم را به خود جلب کرده بود.

این هنرمند تا کنون درخصوص مشکلات اجتماعی،‌ اقتصادی و سیاسی ایجاد شده برای مردم در مکان های مختلف جهان، نقاشی هایی بر روی دیوار کشیده است.

بنکسی یا همان گانینگهام، در حمایت از مهاجران جنگی، بر روی دیوارهایی که در کنار سفارت فرانسه در لندن قرار داشت، نقاشی کرده بود، چندین ساعت پس از خلق اثر وی، کارگران لندنی با تخته هایی، این نقاشی را پوشاندند.

این نقاش فعال سیاسی همچنین پس از تخریب برخی نقاط فلسطین به دست اسراییل، نقاشی های اندوهناکی بر روی دیوارهای تخریب شده کشیده است.

نتیجه ی این تحقیق در مجله ی Journal of Spatial Science به چاپ رسیده است.

 

ترجمه:‌ رها واعظی

برچسب‌ها

پخش زنده