وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات با بیان اینکه شبکه ملی اطلاعات سال آینده رونمایی می‌شود، گفت: فیلترینگ هوشمند از گیت‌وی به شرکت‌های اینترنتی رفت.

شبکه ملی اطلاعات سال آینده رونمایی می‌شود

به گزارش قدس آنلاین و به نقل از تسنیم، محمود واعظی وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات در حاشیه دومین همایش ملی فضای مجازی پاک با بیان اینکه شبکه ملی اطلاعات را بار دیگر رونمایی می‌کنیم، در برنامه داریم طی این رونمایی ظرفیت انتقال و پهنای باند را به‌ترتیب 4 و 3 برابر کنیم.
وی اشاره‌ای به فیلترینگ هوشمند داشت و گفت: فاز سوم این فیلترینگ از هفته گذشته آغاز شده و فیلترینگی را که قبلاً در ورودی انجام می‌دادیم با طراحی‌ای که توسط دانشگاه‌ها و شرکت‌های اینترنتی داشته‌ایم اکنون فیلترینگ در خود شرکت‌ها انجام می‌شود، در واقع خود آنها مسئول اجرا هستند.
وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات در خصوص پیوست فرهنگی نیز ابراز کرد: یک سال و نیم پیش مشاوری در این زمینه گرفتیم و طرح احصاء شده را به مرکز ملی فضای مجازی فرستادیم و آنها نیز جلسات متعددی پیرامون پیوست فرهنگی گذاشتند و اکنون طرح آن آماده ارائه در شورای عالی فضای مجازی است.
واعظی در پاسخ به این سؤال که مذاکرات اوپراتور چهارم فیبر نوری برای فروش سهام به کجا رسید، گفت: اکنون این شرکت با 2،3 برند بین‌المللی در حال مذاکره است اما با توجه به اینکه انجام این کار زمانبر است هنوز به نتیجه‌ای نرسیدیم که امیدواریم در آینده وضعیت آن مشخص شود.
وی در پاسخ به این سؤال "چه برنامه‌ای برای کاهش نرخ حجم‌های اینترنتی دارید؟" گفت: کمیته‌ای در این زمینه بررسی مجدد نرخ‌ها را با نگاه اقتصاد ایران انجام می‌دهد و امیدواریم که نرخ‌های جدید را سال آینده جهت تصویب به کمیسیون تنظیم مقررات و ارتباطات ببریم.

برچسب‌ها

پخش زنده