نتایج جدیدترین نظرسنجی از شک و تردید بالای شهروندان آلمانی به قابلیت و توانایی سازمان های امنیتی خود در مبارزه با تروریسم خبر می دهد.

شک بالای آلمانی‌ها به سازمان‌های امنیتی خود

به گزارش قدس آنلاین به نقل از خبرگزاری تسنیم، رئیس سازمان اطلاعات داخلی آلمان این روزها از هر فرصتی استفاده می کند تا  بر لزوم افزایش قدرت سازمان های امنیتی در آلمان تاکید کند. اخیرا وی با اشاره به ابعاد جدید خطر تروریسم ازجملات هشدار دهنده ای در این راستا استفاده کرده است.

با این حال نتایج یک نظرسنجی نشان می دهد که شهروندان آلمانی در این باره که آیا خدمات و سازمان های امنیتی آن ها واقعا برای مبارزه با این چالش آمادگی دارند تردید دارند.

این نظرسنجی به سفارش روزنامه دی ولت آلمان و  توسط موسسه یوگو در هفت کشور اروپایی انجام شده و از شهروندان سوال شده که اعتماد آن ها به توانایی و قابلیت نیروهای امنیتی خود در مبارزه با حملات تروریستی چه اندازه است.

تنها 42 درصد ازشهروندان آلمانی اظهار داشته بودند که اعتماد زیادی به نیروهای امنیتی خود در این راستا دارند که در مقایسه با دیگر کشورهای شرکت کننده دراین نظر سنجی پایین ترین ارزیابی محسوب می شد. دقیقا نیمی از شرکت کنندگان آلمانی هم نظری خلاف این را داشتند. احساس ناامنی مشابهی نیز در کشور سوئد (با 43 درصد در مقابل 50 درصد) و نروژ ( 45 درصد در مقابل 48 درصد) دیده می شد.

نتایج این نظرسنجی نشان می دهد که اعتماد فرانسوی ها به سازمان های امنیتی کشورشان از طریق حملات تروریستی اخیر در این کشور متزلزل نشده است. 64 درصد شهروندان فرانسوی درباره قابلیت ها و شایستگی های پلیس و سازمان های اطلاعاتی خود در مقابله با تروریسم خوش بین هستند و تنها 27 درصد احساس می کنند که به خوبی علیه این تهدید مورد حمایت قرار ندارند.

اعتماد مشابه بالا به سازمان های امنیتی در کشورهای دانمارک (67 درصد در برابر 27 درصد) و فنلاند ( 63 درصد در برابر 32 درصد) دیده می شد.

بر اساس این نظرسنجی، دستگاه های امنیتی انگلیس از بیشترین اعتماد در بین شهروندان خود برخوردار بودند. حدود سه چهارم شهروندان انگلیسی به نیروهای امنیتی خود اعتماد دارند. در انگلیس 71 درصد از ترس درباره حملات تروریستی سخن گفته اند در حالی که در آلمان 76 درصد چنین ترس و نگرانی را داشتند. بیشترین ترس در این باره در فرانسه با 83 درصد وجود داشت.

برچسب‌ها

پخش زنده