وزیر ارشاد صبح امروز حین بازدید از بخش‌های مختلف نمایشگاه به سؤالات خبرنگاران پاسخ داد.

 توضیحات وزیر ارشاد درباره کتاب‌های مسئله‌دار نمایشگاه

به گزارش قدس آنلاین به نقل از تسنیم، علی جنتی وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی در جمع خبرنگاران راجع به بازدید امروز از نمایشگاه کتاب، گفت: فرصت نکردم همه غرفه‌ها را ببینم ولی از یک تعداد ناشر پر‌کار که آثار زیادی را در حوزه‌های مختلف ارائه کردند مانند سوره مهر بازدید کردم.

وی ادامه داد: این انتشارات از ناشران پرکار در حوزه مکتوب و دیجیتال است. در کل نشاط خوبی در نمایشگاه وجود دارد. علی‌رغم اینکه برخی پیش‌بینی‌ها این‌گونه بود که به‌دلیل دوری راه برخی از مردم نتوانند از نمایشگاه بازدید کنند ولی در فضای جدید علاقه‌مندان زیادی به نمایشگاه آمدند. خوشحالیم که در حوزه فرهنگ و کتاب نشاط زیادی وجود دارد و خوشبختانه ناشران نیز عموماً از مکان نمایشگاه رضایت دارند.

وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی درباره 10 غرفه‌ای که از نظر محتوایی مشکلاتی داشتند و اقدام دیر ارشاد نیز گفت: جزئیات این مسئله را باید معاونت فرهنگی توضیح دهد ولی برخی از ناشران هستند که سال گذشته نیز تخلفاتی داشتند. البته منظور از تخلفات ضوابط خارج از نمایشگاه است. برخی از ناشران بعد از برگزاری نمایشگاه تخلفاتی دارند که نمی‌توان از آن چشم‌پوشی کرد. اگر ناشری یک اثر مشکل‌دار را عرضه کرده باشد آن کتاب برگردانده می‌شود ولی اگر تخلفات زیاد باشد مجبور به تعطیلی غرفه می‌شویم.

جنتی درباره اینکه این آثار چطور به نمایشگاه راه می‌یابند، افزود: این مسئله را از معاونت فرهنگی سؤال کنید.

وی در پاسخ به این پرسش که چرا تاکنون اعضای هیئت دولت از نمایشگاه بازدید نکرده‌اند، گفت: کلّیت نمایشگاه کتاب تهران و انتقال آن به شهر آفتاب به اعضای هیئت دولت انتقال داده شده است و منتظریم که طی چند روز آینده اعضا از نمایشگاه بازدید کنند.

برچسب‌ها

پخش زنده