۲۲ اردیبهشت ۱۳۹۵ - ۱۷:۱۰
کد خبر: 378725

مجسمه متعلق به پادشاه پرتغال در قرن شانزدهم میلادی به دلیلی گرفتن یک عکس سلفی توسط توریست بی‌احتیاط تخریب شد.

قربانی جدید عکس سلفی + تصاویر

به گزارش قدس آنلاین به نقل از خبرگزاری تسنیم، گرفتن عکس سلفی که این روزها به یکی از تفریحات گردشگران و دوستداران طبیعت بدل گشته است فارغ از بحث جذابیت، خطراتی برای عاشقان عکس سلفی به دنبال داشته و در برخی موارد به قیمت جان افراد تمام شده است.

اینبار اما یک مجسمه که  متعلق به پادشاه قرن شانزده میلادی کشور پرتغال است به دلیلی بی‌توجهی یک توریست در گرفتن عکس سلفی از بین رفت.

بر اساس گزارش نیویورک‌پست، این مجسمه که 126 سال قدمت داشت و متعلق به یکی از محبوب‌ترین پادشاهان پرتغال بود توسط یک توریست بی‌ملاحظه که قصد گرفتن عکس سلفی داشت شکست.

ماجرا از آنجایی شروع شد  که این توریست جوان که هویت او فاش نشده است، تصمیم می‌گیرد در برابر این مجسمه‌ 126 ساله بایستد و عکس سلفی بگیرد.

اما توریست سربه‌هوا به این کفایت نمی‌کند و تصمیم می‌گیرد برای گرفتن عکس، از مجسمه بالا برود.

به گفته شاهدان، قبل از اینکه وی بتواند سلفی خود را بگیرد مجسمه به زمین افتاده و تخریب می‌شود. 

ایستگاه قطار شهری «روسیو»(Rossio )که این مجسمه در ورودی آن قرار داشت به خاطر این مجسمه شهرت زیادی را کسب کرده بود.

تشکیلات زیرساخت کشور پرتغال که مسئولیت نگهداری از این مجسمه و دیگر آثار باستانی در سطح شهر «لیسبون» را بر عهده دارد، از این جوان شکایت کرده است و سازمان آثار باستانی کشور پرتغال نیز قصد دارد از این جوان 24 ساله به خاطر تخریب این مجسمه شکایت کند.

این مجسمه به افتخار «دم سباستینو»(Dom Sebastiao)، یکی از پادشاهان محبوب پرتغال ساخته شده و 126 سال قبل، در محل ایستگاه قطار نصب شده بود.

برچسب‌ها

پخش زنده