وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی از کارشکنی سعودی‌ها و برخورد نامناسب آنان با هیئت حج و زیارت ایران خبر داد.

بی‌احترامی سعود‌ی ها به هیئت حج ایران

به گزارش قدس آنلاین به نقل از مهر ، علی جنتی قبل از ظهر پنج‌شنبه در سفر به قم که به منظور دیدار با تعدادی از مراجع و علمای این شهر انجام شد در اولین دیدار که با آیت الله العظمی موسوی اردبیلی برگزار شد به توضیحاتی پیرامون مذاکرات با سعودی‌ها در رابطه با حج امسال پرداخت.

وی گفت: در طول سه ماه اخیر تلاش‌های بسیاری شد تا مشکلات مربوط به حج امسال را با مقامات سعودی حل کنیم اما زمانی که خواستیم هیئتی را از جمهوری اسلامی به عربستان اعزام کنیم این موضوع دو ماه به طول انجامید.

انگشت نگاری از رئیس سازمان حج و زیارت

وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی با بیان اینکه افرادی مثل رئیس سازمان حج و زیارت با مشکلات زیادی ویزا گرفتند و به عربستان سفر کردند، افزود: ایشان با داشتن پاسپورت سیاسی در فرودگاه با مشکلات زیادی روبه‌رو شدند و از ایشان انگشت نگاری به عمل آمد و وسایل آنان نیز مورد تفتیش قرار گرفت.

جنتی ابراز داشت: رئیس حج و زیارت کشور چهار جلسه با وزیر حج عربستان برگزار کرد و این در حالی بود که برخوردهای انان بسیار نامناسب و سرد بود.

وی عنوان کرد: پیشنهادات جمهوری اسلامی ایران در خصوص حج در مسائلی مانند نحوه ویزا دادن و مسایل حمل و نقل هوایی و تأمین امنیت حجاج بود.

شرایط حج امسال فراهم نیست

وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی با بیان اینکه سعودی‌ها در زمینه صدور ویزا هیچ قولی ندادند، افزود: سعودی‌ها می‌گویند که حجاج ما باید به کشور ثالث بروند و از آنجا ویزا بگیرند که این مسائل نشان می‌دهد شرایط حج امسال فراهم نیست.

وی ادامه داد: امروز زمان زیادی نداریم و برای تأمین محل اقامت حجاج و وسایر امکانات در برنامه ریزی‌ها با مشکلاتی مواجه هستیم اما تلاش خود را انجام می‌دهیم ولی سعودی‌ها کارشکنی کرده‌اند.

برچسب‌ها

پخش زنده