۲۵ اردیبهشت ۱۳۹۵ - ۱۸:۲۵
کد خبر: 379723

سخنگوی وزارت خارجه آمریکا در واکنش به پیام محمد جواد ظریف به مناسب شهادت فرمانده نظامی حزب‌الله، عنوان کرد که از ظریف مأیوس شده‌ایم.

 واشنگتن: از ظریف ناامید شدیم

به گزارش قدس آنلاین به نقل از خبرگزاری تسنیم، جان کربی، سخنگوی وزارت امور خارجه آمریکا در کنفرانس مطبوعاتی خود مدعی شد: «ما می‌دانیم که ایران کشور حامی تروریسم است و آنها به حمایت از این گروه خاص (حزب الله) که در فهرست سازمان‌های حامی تروریسم قرار گرفته است، ادامه می‌دهند».

جان کربی در ادامه درباره فرمانده نظامی حزب‌الله که روز گذشته شهید شد، گفت: وی در حقیقت به خاطر نقشش در بمب‌گذاری 12 دسامبر 1983 در سفارت های آمریکا و فرانسه در کویت که منجر به کشته شدن پنج نفر شد، محکوم شده بود و همانطور که می دانید حزب الله در فهرست سازمان های تروریستی خارجی قرار دارد. بنابراین، من این اظهارات (پیام ظریف درباره شهادت فرمانده حزب‌الله) را دیده‌ام ... مایوس‌کننده است که می بینیم ظریف وزیر امور خارجه ایران چنین احساسی دارد.

جان کربی گفت:«ما در اظهارات ظریف وزیر امور خارجه ایران شریک نیستیم و همچنان حزب الله را به عنوان سازمان تروریستی خارجی می‌دانیم».

سخنگوی وزارت خارجه آمریکا گفت: ما مطمئنا خود را در اظهارات وزیر امور خارجه ایران درباره مرگ مصطفی بدرالدین شریک نمی‌دانیم. به خاطر توافق ایران، کانال ارتباطی از طریق وزیرامور خارجه ایران باز شد که جان کری وزیر امور خارجه آمریکا از آن استفاده می‌کند و به استفاده از آن ادامه خواهد داد. ایران عضوی از گروه بین المللی حامی سوریه است بنابراین انتظار ما این است که در وین حاضر خواهد شد. کانال های ارتباطی باز است و احتمالا باز خواهد ماند. این به هیچ وجه بدان معنا نیست که ما نسبت به آنچه که ایران قابلیت انجام آن را دارد، در حال انجام آن است یا این اظهارات، چشم‌های خود را می‌بندیم».

برچسب‌ها

پخش زنده