سخنگوی وزارت خارجه آمریکا در یک کنفرانس خبری گفت که از مکان مشخص حمله پهپاد این کشور علیه رهبر طالبان افغانستان اطلاعی ندارد اما این حمله در منطقه مرزی پاکستان و افغانستان انجام شده است.

اعلام بی‌خبری وزارت خارجه از محل دقیق حمله علیه رهبر طالبان

به گزارش قدس آنلاین به نقل از خبرگزاری تسنیم، «مارک تونر» سخنگوی وزارت امور خارجه آمریکا با اظهار عدم آگاهی از مکان دقیق حمله پهپادی این کشور اظهارداشت که در مورد مکان این حمله اطلاع دقیقی ندارد.

وی در پاسخ به پرسشی از مکان حمله پهپادی علیه رهبر طالبان افغانستان تصریح کرد که تنها می‌تواند بگوید که که این حمله در منطقه مرزی پاکستان و افغانستان انجام شده است.

مارک تونر در واکنش به اعتراض دولت اسلام‌آباد از حمله هوایی آمریکا در خاک پاکستان گفت که دولت پاکستان از طرف خود سخن می‌گوید اما آمریکا حملات پهپادی علیه تروریست‌هایی که تهدیدی برای نیروهای کشورش است را ادامه خواهد داد.

سخنگوی وزارت امور خارجه آمریکا تاکید کرد که واشنگتن به تمامیت ارضی پاکستان احترام می‌گذارد اما پیش از این نیز گفته که علیه عناصری که در برنامه‌ریزی برای حملات مستقیم علیه نیروهای آمریکایی دست دارند، عملیات انجام خواهد داد.

این در حالی است که پاکستان پیش از این، در مورد حمله پهپاد آمریکایی در ایالت بلوچستان این کشور اعتراض خود را با احضار سفیر آمریکا بیان کرده بود.

وزارت امور خارجه پاکستان از «دیوید هیل» سفیر آمریکا در اسلام‌آباد خواستار توضیح شد.

به گفته وزارت امور خارجه پاکستان، حملات پهپادی آمریکا قوانین بین‌المللی را نقیض می‌کند و همچنین نتایج منفی برای این کشور درپی دارد.

برچسب‌ها

پخش زنده