وزیر دفاع آلمان خواستار تمرینات مشترک پلیس و ارتش آلمان به منظور آمادگی بهتر برای مقابله با تروریسم در داخل کشورش شد.

 خواسته وزیر دفاع آلمان برای مقابله بهتر

به گزارش قدس آنلاین به نقل از خبرگزاری تسنیم، "اورزولا فون در لاین"، وزیر دفاع آلمان در گفتگو با روزنامه "دی ولت" تاکید کرد که به منظور مقابله با حملات تروریستی در داخل کشور، پلیس و نیروهای ارتش آلمان در آینده باید تمرینات مشترکی را انجام دهند.

"فون در لاین" تصریح کرد که مبنای قانونی برای این کار وجود دارد. قانون اساسی در حال حاضر اجازه می دهد ارتش آلمان نه تنها در بلایای طبیعی یا به منظور کمک به پناهندگان بلکه همچنین در حملات تروریستی در ابعاد فاجعه بار مانند نمونه حملات تروریستی در پاریس و بروکسل در داخل فعال شود. در این مورد عملیات ارتش در داخل ممکن است.

وزیر دفاع آلمان همچنین تصریح کرد که در این تمرینات مشترک باید خطوط ارتباطی و تقسیم وظایف کاملا و آشکارا مورد آزمایش قرار گیرد.

فون در لاین در بخش دیگری از سخنانش به بحران پناهندگان پرداخته و به خطاهای اروپاییان در این راستا انتقاد وارد کرده و گفت:  مسئولیت اینکه بحران پناهندگان ما را این گونه غافلگیر و متزلزل کرده است تنها به عهده خود ما اروپاییان است. ما منطقه آزاد مرزی شنگن را ایجاد کرده و از مزایای آن برخوردار شدیم بدون اینکه درباره جنبه های ناخوشایند آن صحبت کنیم. چه کسی حفاظت از مرزهای خارجی را تضمین می کند؟

چگونه ما با پناهندگان غیر قانونی برخورد می کنیم و چگونه ما افراد دارای حق پناهندگی را در سراسر اروپا توزیع می کنیم؟ همه این سوالات نامشخص باقی مانده اند. حالا ما برای انجام این کارها تحت فشار بالایی قرار داریم.

وی در ادامه با وجود وابستگی اروپا به ترکیه در توافق پناهندگان به رهبری ترکیه انتقاد وارد کرده و گفت: تحولاتی در این کشور رخ می دهد که ما را عمیقا نگران می کند؛ مانند محدودیت در آزادی مطبوعات یا بی توجهی به حقوق اقلیت ها و انسان ها یا نحوه برخورد با نمایندگان پارلمان. در یک همکاری، شرکا باید تحمل انتقاد و اختلاف نظرها را داشته باشند.

وی در عین حال ترکیه رابه دلیل پذیرش حدود سه میلیون پناهنده تمجید کرد.

فون در لاین همزمان خواستار تمدید تحریم های اقتصادی علیه روسیه شده و لغو تحریم ها علیه این کشور را به موفقیت ها در اجرای توافق مینسک منوط دانسته و گفت: برخی پیشرفت ها در این راستا هنوز حاصل نشده است. برای این منظور اما باید همچنین اوکراین و نه تنها روسیه اقدامات بیشتری انجام دهد. در صورت موفقیت در اجرای توافق مینسک تحریم ها علیه روسیه نیز لغو می شود.

برچسب‌ها

پخش زنده