این بازیگر سینما و تلویزیون گفت: قرآن کریم کتابی است که اگر به خوبی به جوانان شناسانده شود، اثرگذاری بیشتری خواهد داشت و نمایشگاه قرآن کریم می تواند راهی برای شناساندن فرهنگ قرآنی در میان جوانان باشد.

قرآن کریم را به جوانان بشناسانیم

به گزارش قدس آنلاین به نقل از خبرگزاری شبستان، محمدصادقی بازیگر سریال «ولایت عشق» با بیان اینکه ترویج تفکر قرآنی در جامعه از شيوع انحرافات و بداخلاقی ها در جامعه پيشگيري مي كند، گفت: از آنجایی که ارزش و جایگاه والای قرآن بیش از این ها است و باید در همه امور راهگشای ما باشد، لازم است در راه ترویج فرهنگ قرآنی فعال تر باشیم.


وی با اشاره به اينكه استفاده از فن آوري هاي به روز در  فيلم هاي قرآني باعث افزايش تاثيرگذاري در بين مردم مي شود،گفت:‌برخی مفاهيم قرآنی هنگامی كه لازم است در سينما به تصوير كشيده شوند به دليل ماورايی بودن نيازمند استفاده از فن آوري هاي به روز و  رايانه‌ای است كه سينمای ايران با دستيابی به آن مي تواند اين كار را به خوبي انجام دهد.


صادقی ادامه داد:با هجوم  گسترده ماهواره‌ها، شبكه‌های متعدد تلويزيونی و … جديدترين فيلم‌های روزجهان به بيننده عرضه می‌شود و اين مسئله سبب می‌شود كه يك نگاه مقايسه‌ای برای مخاطب شكل گيرد و نیاز است با استفاده از روش های نو و مدرن شاهد ساخت فیلم های قرآنی اثرگذار باشیم.


بازیگر سریال «مختارنامه» با بیان اینکه فيلم قرآنی باید دربرگیرنده ویژگی های مختلفی باشد، گفت: یک فیلم قرآنی زمانی می‌تواند كيفيت مطلوب و اثرگذاری را داشته باشد كه سفارش خود را از طرف مردم دريافت كند و رسالت سينمای قرآنی،رسالت مهمی است چرا که سینمای هالیوود تا به دلیل وابستگی که به تفکرات صهیونیستی دارد، می کوشد که چهره ای خشن از اسلام را به تصویر بکشند که اینجاست که سینمای قرآنی باید پا به میدان بگذارد و در مقابل این تهدید بزرگ، با شفاف سازی بتواند فرهنگ ناب محمدی را در میان مردم جهان گسترش دهد.


صادقی تاکید کرد:حقیقت قرآن حقیقتی است که هر انسانی نمی تواند به این حقیقت برسد و انسان باید مطهر شود و وجودش را تطهیر کند تا به حقیقت قرآن برسد واگر انسانی بتواند در مسیر قرآن و عترت حرکت کند،می تواند به سعادت برسد و مست توحید شود و در وجود لایزال الهی محو شود.


وی با اشاره به اینکه پیاده‌سازی قرآن کریم در زندگی اجتماعی موجب قانون‌مندی اجتماع می‌شود گفت:تازگی قرآن از اعجاز آن است و این ویژگی تا ابد پایدار و ثابت است و قطعا بر جامعه اثرگذاری مستقیم دارد.


این بازیگر سینما و تلویزیون با بیان اینکه قرآن کریم و کلام وحی نورانیت ابدی دارد، تصریح کرد: قرآن کریم با فطرت بشر سازگار است و در تمام نقاط دنیا روزبه‌روز افراد بیشتری به آن ایمان می‌آورند.

صادقی تصریح کرد: مسلمانان باید با حفظ وحدت برای عمل کردن به قرآن و ترویج فرهنگ قرآنی تلاش کنند و باید برای اصلاح و پیشرفت جامعه تلاش شود جوانان به سمت قرآن و عمل به آموزه‌های قرآنی در زندگی هدایت شوند.


بازیگر سریال «خواب و بیدار» ادامه داد:ساخت کارهای تاریخی و قرآنی نیاز به تحقیقات وسیعی دارد و به این معنا که باید محققان زیادی روی این نوع کارها اعمال‌نظر کنند؛نکته‌ای که اهمیت دارد رسالت و صداقت سازندگان آنهاست که باید در روایت اثر حفظ شود و باید مطالب طوری بازگو شوند که مخاطبی که با تاریخ آشنای چندانی ندارد بتواند اطلاعات درستی را از آن به دست آورد و اگر فیلمنامه و خود کار به گونه‌ای باشد که تنها جنبه سرگرمی داشته باشد و در انتها توشه‌ای نصیب مخاطب نشود قطعا هیچ ارزشی هم نخواهد داشت.


وی در پایان تصریح کرد: قرآن کریم کتابی است که اگر به خوبی به جوانان شناسانده شود، اثرگذاری بیشتری خواهد داشت و نمایشگاه قرآن کریم می تواند راهی برای شناساندن فرهنگ قرآنی در میان جوانان باشد.

برچسب‌ها

پخش زنده